۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
محکومیت ۱۱۷ هزار میلیارد ریالی در پرونده‌های قاچاق کالا
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

محکومیت ۱۱۷ هزار میلیارد ریالی در پرونده‌های قاچاق کالا

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، ۱۱۷ هزار میلیارد ریال در مدت یازده ماه، حکم محکومیت صادر کردیم و همین میزان نیز وصول شده است.

به گزارش بازار، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در پرونده‌های گرانفروشی و تخلف‌های حوزه نظارت بر بازار نیز در این مدت میزان محکومیتی که در سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده؛ ۹۵ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: خوشبختانه با اصلاح آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی، فرآیند دادرسی‌ها کوتاه می‌شود که امیدواریم با اجرای آیین نامه جدید سازمان تعزیرات بتوانیم بازدارندگی لازم را هم داشته باشیم.

وی همچنین به نقره داغ کردن یک شرکت توزیع کننده معروف برنج و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: در مدتی که طرح مشترک نوروزی تعزیرات حکومتی آغاز به کار کرده است، همکاران ما عملکرد خوبی داشته اند به طوری که در روز گذشته یکی از فروشندگان و توزیع کنندگان معروف برنج که برنج‌های خود را کیلویی ۸۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌کرد با پیگیری و دخالت گشت‌های مشترک تعزیرات جلوی عرضه برنج با این قیمت گرفته شد و (با اعمال جریمه) عرضه این نوع برنج به قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی یعنی ۶۵ هزار تومان برگشت.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنین یکی از برنامه‌هایی که در استان‌های مهم مانند تهران در دستور کاری داریم، نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع عرضه کالاهای اساسی است که در این حوزه‌ها همکاران ما عملکرد خوبی دارند و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم تهران اخیرا در حوزه عرضه گوشت و برنج تخلفاتی مانند گرانفروشی عمده و کلانی داشت که از این گرانفروشی فروشگاه زنجیره‌ای پیشگیری و پرونده‌ای هم تشکیل شد که رسیدگی می‌کنیم و همچنین شعب ویژه‌ای برای نظارت بر بازار اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: همکاران ما طی ۲۴ ساعت آماده خدمتگزاری هستند و اگر مردم گزارشی درباره تخلف و گرانفروشی ارائه کنند، آماده رسیدگی هستیم.

اصانلو گفت: در راستای دستورهای ویژه رئیس جمهور مبنی بر تعامل، همکاری و کمک به دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصادی؛ سازمان تعزیرات حکومتی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر بازار طرح ویژه‌ای را از ۱۴ اسفند امسال شروع کرده است و روسای شعب تعزیرات حکومتی را مامور کرده ایم که شعب سیاری در مراکز تولید و توزیع مستقر کنند و نظارت و پایش مستمری بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده توزیع داشته باشند و عملکرد خوبی هم دارند.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha