۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
برداشت کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی ایلام آغاز شد
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

برداشت کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی ایلام آغاز شد

ایلام - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه ایلام از قطب های اصلی تولید کلزا در کشور است، گفت: برداشت کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی ایلام آغاز شده است.

محمدعلی اقدسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سال های اخیر روند کشت کلزا در مناطق مختلف استان ایلام به خصوص شهرستان مهران و دهلران رونق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا به دلیل نیاز کم به آب و سوددهی خوب مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته است، افزود: با شروع گرما در مناطق گرمسیری استان یعنی مهران و دهلران برداشت این محصول نیز آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه به اینکه ایلام از قطب های اصلی تولید کلزا در کشور است، گفت: برداشت کلزا در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ایلام آغاز شده است.

اقدسی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای برداشت و خرید تضمینی محصول در استان انجام شده و پیش بینی می شود بیش از ۲۵ هزار تن کلزا در استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام رتبه چهارم تولید کلزا در کشور را داراست، افزود: محصول تولیدی استان متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی به خارج از استان انتقال داده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: در صورت ایجاد کارخانه های روغن کشی در استان، می توان در همین استان محصول را به روغن تبدیل کرد.

وی با اشاره وجود ویروس کرونا و خطر ابتلا در هنگام برداشت محصولات، افزود: با همکاری مدیریت های شبکه بهداشت شهرستان ها کارت سلامت برای کمباین دارن صادر می شود.

کد خبر: ۱۳٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha