۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلاری برای اجرای طرح فشارافزایی سکوهای دریایی پارس جنوبی
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد

سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلاری برای اجرای طرح فشارافزایی سکوهای دریایی پارس جنوبی

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلاری برای اجرای طرح فشارافزایی سکوهای دریایی پارس جنوبی خبر داد.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه میادین گازی کشور بویژه میادین مشترک از اولویت‌های اساسی کشور است و صنعت نفت باید در این مسیر تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی افزود: پارس جنوبی در مرحله تکمیل تمام فازها قرار دارد و با تکمیل فاز ۱۱ در سال آینده، این منطقه به طور کامل وارد مدار خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیداتی که برای پارس جنوبی در بحث افت فشار گاز وجود دارد خاطر نشان کرد: این فشار گاز یک خبر بالقوه برای پارس جنوبی است و در صورت این اتفاق، امکان‌انتقال گاز از سکوهای دریایی به خشکی فراهم نیست و بسیار خطرناک است.

حسنوند تصریح کرد: از هم‌اکنون باید به فکر چاره‌اندیشی برای این معضل باشیم و سکوهای فشارافزایی در بخش دریایی باید راه‌اندازی شود تا از بروز مشکلات آینده جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: فشارافزایی فازهای موجود پارس جنوبی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلار از برنامه‌های مهمی است که امیدواریم بخوبی اجرایی و عملیاتی شود تا این معضل مرتفع شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha