۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی به شرکت های هواپیمایی
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی به شرکت های هواپیمایی

رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی در خصوص ارتقاء خدمت رسانی و تکریم مسافران در ایام نوروز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی در خصوص ارتقاء خدمت رسانی و تکریم مسافران در ایام نوروز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی خبر داد.

رضوی با اشاره به افزایش تقاضای سفر های هوایی گفت: در دو سال گذشته صنعت حمل و نقل هوایی بدلیل شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه بود. خوشبختانه امسال با کنترل این ویروس و واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد افزایش تقاضا برای مسافرت های هوایی هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضای سفرهوایی در ایام نوروز و وظیفه سازمان در سیاستگذاری برای صنعت حمل و نقل هوایی جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و افزایش خدمات رسانی به مسافران گرامی با دستور و پیگیری رئیس سازمان، ستاد ویژه سفرهای نوروزی با حضور کلیه دست اندرکاران صنعت از جمله شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکتهای هواپیمایی و... با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و جلسات متعددی در خصوص برنامه ریزی و هماهنگی انجام سفرهای نوروز برگزار شد. براین اساس مصوبات ستاد جهت اجرا به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ گردید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اهداف اصلی این ستاد بیان کرد: هدف اصلی این ستاد، ارتقاء کیفیت خدمات رسانی، تکریم مسافرین، کاهش تاخیرات و ایجاد همدلی، همکاری و همگرایی بیشتر در بین مسئولان و دست اندرکاران صنعت هوایی است و خانواده بزرگ صنعت هوایی کشور با همدلی، همیاری و همکاری، شرایط مناسب برای انجام سفرهای ایمن و همراه با آرامش و آسودگی خیال را برای مسافران گرامی فراهم خواهند آورد.

رضوی حمایت از شرکتهای هواپیمایی داخلی را تاکید و اضافه کرد: تاکنون، از تعداد ۹۳۴ مجوز صادره برای پروازهای خارجی نوروز، ۸۱۳ مجوز به شرکتهای هواپیمایی داخلی و ۱۲۱ مجوز به شرکتهای هواپیمایی خارجی اختصاص یافته است. همچنین تعداد ۸۸۹ مجوز پرواز برای شرکتهای هواپیمایی داخلی در مسیرهای داخل کشور صادر شده است. لذا این شرکتها باید از ظرفیت ایجاد شده جهت خدمت رسانی و جلب رضایت بیشتر مسافرین هوایی استفاده نمایند.

سخنگوی سازمان، ایمنی و امنیت پروازها را الویت سازمان هواپیمایی کشوری دانسته و تصریح کرد: با توجه به هدف اصلی این سازمان در نظارت برایمنی و امنیت پروازها، بررسی و چک محسوس و نامحسوس سازمان از عملیات هوانوردی شرکتها و فرودگاهها در ایام نوروز بویژه در حوزه عملیاتی همچون تجهیزات فنی، هواپیما، گروه پروازی و سرویس دهی در فرودگاه افزایش خواهد یافت.

وی درخصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام عید گفت: قیمت بلیت هواپیما براساس لیست اعلامی در سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی در آذر ماه سال جاری تعیین گردیده و در ایام عید به هیچ عنوان افزایش پیدا نخواهد کرد و سازمان هواپیمایی کشوری با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می نماید.

رضوی تمهیدات اتخاذ شده جهت افزایش خدمت رسانی به هموطنان را اینگونه بیان کرد: برای جلوگیری از بی نظمی و اقدام به موقع در مواجهه با اتفاقات غیر مترقبه، شیفت های مدیریتی شبانه روزی در شرکتهای هواپیمایی تشکیل گردیده است. همچنین با توجه به اهمیت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی شرکتهای هواپیمایی ملزم به اتصال به سامانه ایران من برای چک مسافرین هستند. پذیرایی از مسافرین براساس استانداردهای مشخص شده در پروازهای داخلی بالای یک ساعت الزام بوده و با توجه به کمبود ناوگان هوایی کشور و لزوم تامین هواپیمای جایگزین، شرکتهای هواپیمایی با همکاری و همیاری از امکانات یکدیگر جهت پوشش پروازها، جلوگیری از تاخیرات مضاعف و انتقال مسافران به مقاصد مشترک استفاده خواهند نمود.

وی اضافه کرد: در زمان تاخیر پروازها، حضور در بین مسافران، اطلاع رسانی بموقع و تکریم مسافران با توجه به دستورالعمل های صادره سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه حقوق مسافر به طور کامل انجام میشود. همچنین در جهت افزایش خدمت رسانی به مسافران در پروازهای داخلی و با همکاری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، ساعات استفاده از فرودگاههای خاص افزایش یافته تا محدودیت عملیات پروازی کاهش یابد. از جمله فرودگاه کیش که از تاریخ ۲۵ اسفند الی ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ به صورت ۲۴ ساعت فعال و آماده ارائه خدمات به هموطنان کشور خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان ضمن قدردانی از کلیه مسئولان و کارکنان صنعت هوانوردی کشور برای تلاش شبانه روزی جهت فراهم نمودن شرایط مناسب برای انجام سفرهای هوایی بویژه در نوروز گفت: هموطنان گرامی می توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق درج در پرتال این سازمان به آدرس caa.gov.ir پیگیری نمایند.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha