۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
قانون رتبه بندی باید از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

قانون رتبه بندی باید از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تبدیل لایحه رتبه بندی معلمان به قانون، تصریح کرد: قانون رتبه بندی باید از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال شود و اعتبارات رتبه بندی در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به تبدیل لایحه رتبه بندی معلمان به قانون، پس از ۱۰ سال عنوان کرد: رتبه بندی معلمان با وجود میل باطنی دولت‌ها که رتبه بندی را موضوع اضافه بر پرداخت حقوق در واقع در آموزش و پرورش تلقی می‌کردند، با مصوبه شورای نگهبان به ثمر نشست.

وی با تأکید براینکه این لایحه طی یک سال گذشته تا امروز فراز و نشیب‌های بسیاری را گذرانده است، افزود: اجرای رتبه بندی معلمان موجب پایه‌گذاری نظام شایستگی در تعلیم و تربیت ایران شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم که اجرای این طرح تأثیرات بسیار خوبی در افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت آینده ایران داشته باشد، تصریح کرد: اگرچه شاید به علت شرایط معیشتی و نرخ تورم در ایران در این روزها، اثر رتبه بندی کمرنگ‌تر جلوه کند ولی اگر به ثبات اقتصادی برسیم و ارزش پایه پولی کشور به نقطه خوبی برسد این موضوع قابل لمس‌تر خواهد بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه تاریخ اجرای لایحه رتبه بندی از شهریور ماه ۱۴۰۰ است، افزود: از امروز به مدت یک ماه مهلت برای تنظیم آیین نامه وجود دارد که آیین نامه نیز باید به تأیید هیئت دولت برسد که پس از این مرحله می‌توان احکام را صادر کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه احکام معلمان در سال آینده رقم می‌خورد، اظهار کرد: معلمان طبق رتبه‌هایی که بر اساس آیین‌نامه تنظیمی دریافت می‌کنند، رتبه‌هایشان تغییرات حقوق را نشان می‌دهد. یکی از نکات مهمی که در اطراف این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سنوات، تجربه افراد و مدارک تحصیلی تاثیرگذار در رتبه بندی خواهد بود و کسب رتبه‌های بالاتر و همچنین خدمت در مناطق مختلف محروم و خدمت مقطع تحصیلی و یا پایه دوره ابتدایی اثر خیلی خوبی در رتبه‌بندی برای فرد می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق سالانه اثر مستقیم بر افزایش پایه دریافتی فوق‌العاده شغل معلمان در رتبه‌بندی دارد، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ در دو ردیف رتبه‌بندی به صورت ریالی آمده است که اعتبار یک ردیف ۲۵ هزار میلیارد تومان و یک ردیف ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکی از بندهای تبصره یک بودجه ۱۴۰۱ در جاهایی که از محل درآمد فروش مازاد نفت عددی پیش‌بینی شده مفهوم رتبه بندی گنجانده شده است، اظهار کرد: دلیل آن این است که اعداد ریالی رتبه بندی مد نظر قرار بگیرد و دولت در سال آینده نسبت به اجرای این موضوع مشکلی نداشته باشد.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Hocein IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 1
      سلام.باتوجه به امکاناتی که وجود دارد.میتوان در مدت زمان کوتاهی احکام را صادر کرد.پس لطفا احکام را سریع تر صادر بفرمایید.خدایا خوبان راموفق بدار.امین یارب العالمین.تشکر.
      • آشنا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
        0 0
        سلام شما چقدر ساده هستید،،،طفلکی،،،
    • Mohammad IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      لطفا احکام را زود تر صادر کنید