۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
اختصاص ۱۸ میلیارد دلار به طرح‌های جدید صنعت پالایش
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران خبر داد

اختصاص ۱۸ میلیارد دلار به طرح‌های جدید صنعت پالایش

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از اختصاص ۱۸ میلیارد دلار به توسعه صنعت پالایش و طرح‌های جدید پالایشی، پتروپالایشی و خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی صنعت پالایش در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، فرهاد احمدی ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۷ اسفندماه) در نشست با اصحاب رسانه در محل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در سال‌های پیش رو چند طرح جدید پالایشی در صنعت نفت در دستور کار قرار گرفته است که در مجموع حدود ۱۶.۵ میلیارد یورو (معادل ۱۸ میلیارد دلار) به این طرح‌های جدید اختصاص خواهد یافت.

وی طرح احداث پتروپالایشگاه جدید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید قاسم سلیمانی با ۱۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، طرح احداث پالایشگاه خوزستان با برآورد اولیه ۴.۵ میلیارد دلار و گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها برشمرد و افزود: در تأمین منابع مالی پروژه پالایشگاه شهید سلیمانی از روش‌های مختلفی از جمله فاینانس، منابع بانکی و سرمایه‌های مردمی بهره خواهیم گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تأکید کرد: در این پروژه از حداکثر توان سازندگان داخلی استفاده خواهیم کرد، همچنین این پروژه نقش مهمی در توسعه صنایع داخلی و اشتغال‌زایی در صنعت پالایش و نفت کشور ایفا خواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: عملیات طراحی و اجرای طرح احداث پالایشگاه جدید خوزستان سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

وی همچنین از بهره‌برداری از واحد تقطیر طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: مرحله نخست این طرح به‌منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و نوسازی این پالایشگاه با ۸۶ درصد پیشرفیت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی‌ می‌کنیم کل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: گام دوم این طرح نیز از جمله دیگر طرح‌های جدید صنعت پالایش خواهد بود که عملیات تکمیلی مرحله نخست به شمار می‌آید و در دولت سیزدهم با اختصاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha