۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
افزایش مبادلات تجاری استان بوشهر با قطر
رئیس صمت بوشهر خبر داد

افزایش مبادلات تجاری استان بوشهر با قطر

بوشهر- حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش مبادلات تجاری استان بوشهر با قطر خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۵ میلیون دلار از استان بوشهر به کشور قطر صادرات داشته‌ایم.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از تاکیدات مسئولان ارشد کشور است و برای این مهم از تمام توان و ظرفیت موجود باید بهره ببریم.

وی افزود: کشور قطر با توجه به اینکه سال آینده میزبان جام جهانی فوتبال است، موقعیت ممتازی برای مبادلات تجاری و بازرگانی با ایران دارد و بحمدالله مذاکرات ارزشمندی نیز در این راستا صورت گرفته و شخص استاندار بوشهر نیز پای کار هست و انتظار داریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز حجم مبادلات تجاری و صادرات و واردات با کشور قطر نسبت به سنوات قبل رشد محسوسی داشته و این روند کماکان رو به رشد است.

حسینی از صادرات ۷۵۰ هزار تن کالا از استان بوشهر به قطر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تا امروز بیش از ۷۵۰ هزار تن انواع کالا از بنادر استان بوشهر به قطر صادر شده و بالغ بر ۸۵ میلیون دلار نیز ارزش صادرات استان بوشهر به قطر است.

وی یادآور شد: بندر دیر به دلیل فاصله کمتری که با قطر دارد و از دیرباز با این کشور مبادله داشته، بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده و حدود ۵۸ میلیون دلار در سال جاری تاکنون از دیر به قطر صادرات داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: محصولات کشاورزی از قبیل گوجه فرنگی و همچنین مواد غذایی و انواع آبزیان و سیمان و کلینکر و مواد معدنی از مهم‌ترین صادرات بندر دیر به قطر را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha