۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
امضای قصدنامه همکاری مشترک هواشناسی ایران و ترکیه
سازمان هواشناسی کشور خبر داد

امضای قصدنامه همکاری مشترک هواشناسی ایران و ترکیه

قصد نامه تاسیس مرکز منطقه ای سامانه مشاوره و ارزیابی اخطار توفان شن و گرد و خاک سازمان جهانی هواشناسی WMO در غرب آسیا، امروز توسط روسای هواشناسی ایران و ترکیه امضا می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قصد نامه «تاسیس مرکز منطقه ای سامانه مشاوره و ارزیابی اخطار توفان شن و گرد و خاک سازمان جهانی هواشناسی WMO در غرب آسیا» سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ توسط روسای هواشناسی ج. ا.ایران و ترکیه امضا می شود.

این نشست با حضور مقامات WMO به صورت غیرمجازی و حضور نمایندگان وزارت امورخارجه، نمایندگان حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگان بین الملل وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان هواشناسی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در کنگره پانزدهم لزوم ایجاد سامانه اخطار شن و گرد و خاک WMO با هدف هماهنگ سازی دیدبانی ها و نمونه سازی پیش بینی تحقیقاتی توفان شن و گرد و خاک مطرح شد و با توجه به مصوبه شماره ۱۳ شصت و ششمین نشست شورای اجرایی EC و مصوبه کنگره ۱۸و ۱۹ و وجود پتانسیل های لازم در هواشناسی ایران و ترکیه، راه اندازی این مرکز در چارچوب WMO و حمایت این سازمان بین المللی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر: ۱۳۹٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha