۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
انضباط بخشی به تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقابله با اقزایش پایه پولی و تورم
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد

انضباط بخشی به تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقابله با اقزایش پایه پولی و تورم

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس، گفت: با توجه به نامه مقام معظم رهبری در راستای انضباط بخشی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بندی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزوده شد تا از ایجاد تورم و نقدینگی جلوگیری شود

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدام مجلس برای جلوگیری از افزایش نقدینگی به واسطه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، گفت: تبصره ۱۶ یکی از تبصره‌های مهم قانون بودجه سنواتی محسوب می‌شود، این تبصره اهتمام دارد تا از منابع قرض‌الحسنه در راستای پوشش نیازهای اجتماعی مانند ازدواج، اشتغال و در سال جاری فرزندآوری حمایت شود. در عین حال ضمن توجه به این سنت نیکو و پاک باید توجه کنیم که قانون گذاری ما منجر به افزایش پایه پولی و نقدینگی نشود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به ابراز نگرانی رئیس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به ایشان در زمینه عدم تعادل منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه که می‌تواند منجر به افزایش پایه پولی و نقدینگی شود به نمایندگان تذکری داده بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نشست امروز بررسی لایحه بودجه پیشنهاد دادم تا به منظور جلوگیری از افزایش نقدینگی، پایه پولی و در ادامه تورم در کشور به دلیل عدم تعادل در منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه، دستورالعملی توسط بانک مرکزی به تصویب شورای پول و اعتبار برسد تا در آن ضمن تحقق اهداف تبصره ۱۶ به این موضوعات نیز توجه شود.

وی ادامه داد: با اقدام امروز مجلس ضمن اینکه اهداف تبصره ۱۶ لایحه بودجه را حفظ می‌کنیم به پوشش نیازهای خرد اجتماعی مانند اشتغال، ازدواج و حمایت از جوانی جمعیت پرداختیم و مانع از این می‌شویم پایه پولی از این منظر افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha