۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
طلای دست دوم از چرخه بازار جمع آوری شود | تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی اصفهان
مسئول کمیته فلزات اتاق بازرگانی اصفهان :

طلای دست دوم از چرخه بازار جمع آوری شود | تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی اصفهان

اصفهان- مسئول کمیته فلزات اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه طلای دست دوم باید از چرخه بازار جمع آوری شود، گفت: به دلیل تعطیلی کارگاه ها و کم شدن تولید، نمی توانیم جوابگوی نیاز مصرفی بازار باشیم.

ابراهیم حبیب الهی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر مردم به خاطر اینکه هزینه ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر دوششان نیافتد ترجیح می دهند که طلای دست دوم بخرند و این بزرگترین خیانت به قشر تولید کننده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طلای دست دوم باید از بازار، جمع‌آوری و آب شود و دوباره در چرخه تولید قرار گیرد؛ متاسفانه به دلیل نبود نظارت ها از قدیم الایام، مردم طلاهای دست دوم را با عنوان طلای ۱۸ عیار و استاندارد خریداری می کنند و این موضوع هم به ضرر تولید کننده و هم به ضرر مصرف کننده تمام می شود.

کاهش کارگاه‌های طلاسازی اصفهان به یک ششم
این فعال حوزه طلاسازی تاکید کرد: در واقع اگر به دنبال رونق اقتصاد کشور و صنعت باسابقه طلا و جواهر در کشور هستیم باید به فکر تولید بیشتر و جلوگیری از فروش و عرضه طلای دست دوم باشیم.

وی با اشاره به اینکه قبلا هزار و ۹۵۰ کارگاه طلا سازی فعال در اصفهان داشتیم و متاسفانه اکنون این تعداد به ۳۵۰ کارگاه رسیده که تنها با ۱۰ درصد از توانشان کار می کنند، بیان کرد: طی سالهای گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از این طریق امرار معاش می کردند که اکنون به یک هزار تا دو هزار نفر کاهش یافته اند چراکه معادلات درست اشتغال از دست رفته است.

جوابگوی نیاز مصرفی بازار نیستیم
وی با اظهار تاسف از اینکه با وجود معادن طلا و نقره زیادی که در کشور وجود دارد اما به همین دلایل از جمله تعطیلی کارگاه ها و کم شدن تولید، نمی توانیم جوابگوی نیاز مصرفی در بازار باشیم، گفت: هم اکنون تحریم ها باعث شده که ما در واردات و استحصال شمش مشکل داشته باشیم و تولید کننده ها در زمینه تهیه مواد اولیه و تهیه شمش با چالش روبرو هستند.

مسئول کمیته فلزات و سنگ های گرانبهای اتاق بازرگانی اصفهان از واردات ۲۰۰ کیلو شمش به صورت موقت به کشور خبر داد و تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان جواهر آلات و مصنوعات طلا باید به همان میزان اقدام به صادرات نمایند و در نتیجه این مقدار واردات جوابگوی مصرف داخل نیست.

وی گفت: حدود یک هزار کیلو کیلو باید شمش وارد کنیم تا بتوانیم این فاصله را مرتفع کرده و نیازهای داخلی را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha