۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با ۵ بانک عامل
با حضور وزیر صمت انجام شد

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای با ۵ بانک عامل

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با پنج بانک عامل در ادامه طرح تأمین مالی زنجیره‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، دی‌ماه امسال هفت بانک عامل با همکاری و تعامل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت نمونه این طرح را آغاز کردند که در ادامه پنج بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و امروز تفاهم‌نامه‌های مربوطه را امضا کردند.

در این مراسم، تفاهم‌نامه‌های یاد شده به امضای سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت به نمایندگی از وزارتخانه و مدیران بانک‌های عامل رسید.

گفتنی است در فاز نخست و پایلوت این طرح در دی‌ماه امسال، تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت‌ومعدن امضا شده بود و در مجموع تاکنون ۱۲ بانک در طرح تأمین مالی زنجیره‌ای مشارکت دارند.

در روش تأمین مالی زنجیره‌ای به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

همچنین در این روش به جای تسهیلات نقدی می‌توان از ابزارهای اعتباری مانند اوراق و برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها، سبب هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است که سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع را می‌توان از دستاوردهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

رونمایی از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تامین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو
امروز همچنین از سامانه مدیریت پرداخت بانک تجارت برای تأمین مالی زنجیره‌ای در صنعت خودرو رونمایی شد.

گفتنی است دو شرکت ایران خودرو و سایپا تأمین مالی خود را از طریق زیرساخت (پلتفرم) طراحی شده به وسیله بانک تجارت در حوزه خودروسازی به صورت پایلوت آغاز کردند.

کد خبر: ۱۳۹٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha