۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
مصوبه دستمزد کارگران انتظارها را محقق نکرد
منتخب مردم آبادان در مجلس یازدهم:

مصوبه دستمزد کارگران انتظارها را محقق نکرد

آبادان - منتخب مردم آبادان در مجلس یازدهم ضمن انتقاد به مصوبه تعیین دستمزد کارگران برای سال جدید، آن را محقق کننده انتظارها در این شرایط اقتصادی ندانست.

سیدمحمد مولوی منتخب مردم آبادان در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مصوبه اخیر شورای‌ عالی کار در خصوص تعیین میزان دستمزد کارگران متاسفانه نتوانسته انتظارات به حق کارگران را تامین کند و نیاز است وزارت کار در خصوص بررسی مجددا این مصوبه با در نظر گرفتن منافع کارگر و اقدامات حمایتی از کارفرما، برنامه ریزی کند. 

وی افزود: افزایش دستمزد کارگران باید با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی دقیق و منطقی شرایط اقتصادی همراه باشد و ضروری است سیاستگذاران اقتصادی به گونه ای شرایط حمایتی را برای سرمایه گذاران و کارفرمایان فراهم کنند که افزایش حقوق و دستمزد کارگران از اولویت های کاری آنان باشد تا رضایت کارگران فراهم شود. 

مولوی ادامه داد: همچنین نباید اجازه داد با افزایش دستمزد، بهانه ای دست کارفرمایان داده شود تا نسبت به تعدیل نیروی انسانی اقدام کنند و یا حق و حقوق کارگران نادیده گرفته شود.

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تورم موجود و فشارهای اقتصادی به خانوارها نیاز است در خصوص ترمیم دستمزد دریافتی کارگران انصاف و منطق را در نظر گرفت تا انگیزه از این قشر فداکار و زحمتکش گرفته نشود. ‌

مولوی عنوان کرد: قطعا مجلس یازدهم برای حمایت از جامعه کارگری اقدامات موثری را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا این قشر با آرامش بهتری به جامعه خدمت کنند. 

وی با اشاره به اینکه آبادان به دلیل داشتن صنعت نفت و پتروشیمی و همچنین دیگر صنایع یکی از شهرهای کارگر محور است که باید برای امنیت شغلی و رفاه معیشتی آنان بیش از پیش تلاش کنیم، ابراز امیدواری کرد: مجلس یازدهم در تأمین انتظارات قشر کارگر بهتر از مجالس قبلی عمل کند تا شاهد رفع دغدغه های جامعه کارگری باشیم.

کد خبر: ۱۳٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha