۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
جمع آوری کمک ۳۷ میلیون دلاری به دولت اوکراین با استفاده از رمزارزها
کوین تلگراف خبر داد؛

جمع آوری کمک ۳۷ میلیون دلاری به دولت اوکراین با استفاده از رمزارزها

نشریه کوین تلگراف با انتشار گزارشی از جمع آوری کمک ۳۷ میلیون دلاری به دولت و ارتش اوکراین به صورت رمزارز خبر داد.

به گزارش بازار، نشریه کوین تلگراف با انتشار گزارشی از جمع آوری کمک ۳۷ میلیون دلاری به دولت و ارتش اوکراین به صورت رمزارز خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این کمک های بین المللی با کمک صرافی محلی ارزهای دیجیتال در اوکراین یعنی Kuna جمع آوری شده و ۱۳ میلیون دلار از این مبلغ به صورت بیت کوین، اتریوم و تتر به آدرس کیف پول های ارائه شده از سوی دولت اوکراین واریز شده است.

همچنین بزرگترین کمک های سازمانی مردمی به اوکراین از سوی انجمنی به نام CBA به کیف پول رمز ارزی دولت کی یف واریز شده که مبلغ آن ۷.۲ میلون دلار اعلام شده است. این گروه خیریه هدف از واریز این مبلغ هنگفت را کمک به ارتش و سایر نیروهای نظامی اوکراین اعلام کرده است.

لازم به ذکر است، دولت اوکراین نیز در طرحی خلاقانه، اقدام به انتشار توکن NFT خود با لگو پرچم اوکراین و به نام UkraineDAO کرده که تاکنون، ۵.۹۵ میلیون دلار از این توکن در بازار کریپتو به فروش رسیده؛ کمک مالی بزرگ برای تامین نیازهای دولت اوکراین در آستانه بحران بزرگ انسانی.

گفتنی است در نخستین روزهای حمله روسیه علیه اوکراین و قطع شبکه بانکی در این کشور، معاون نخست وزیر اوکراین اقدام به انتشار آدرس کیف پول های اتریومی و بیت کوینی متعلق به کی یف برای جمع آوری کمک های بین المللی مردمی نمود؛ ابتکار عملی که اگرچه در ابتدا صحت آن زیر سوال بود، اما با تایید رسمی معاون نخست وزیر اوکراین نهایتا تایید شد و فرآیند واریز کمک های بین المللی به این آدرس ها آغاز شد.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha