۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
هدفگذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

هدفگذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴

دهقانی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هدفگذاری ما برای فولاد که اساسی ترین عنصر و ماده خام کل صنایع کشور و دنیاست ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ است که البته از برنامه عقب هستیم.

به گزارش بازار، الله وردی دهقانی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سال ۱۳۹۹ با بحرانی در عرصه فولاد مخصوصاً زنجیره فولاد مواجه بودیم و مشکلاتی وجود داشت اما کمیسیون صنایع از همان زمان ورود کرد و مانع صادرات بی رویه در نهاده های فولاد شد و قانونی را هم مصوب کرد.

وی افزود: هدفگذاری ما برای فولاد که اساسی ترین عنصر و ماده خام کل صنایع کشور و دنیاست ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ است که البته از برنامه عقب هستیم اما هر یک از بخشهای زنجیره تولید فولاد هم مسائل و مشکلات خاص خودشان را دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین برنامه خاص در داخل کشور و کشورهای همسایه به ویژه در افغانستان که مستعد معدن آهن است تأکید و اظهارکرد: سیاست گذاری ها در این زمینه باید مدون و اجرایی شوند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم جلوگیری از خام فروشی و لزوم فرآوری مواد اولیه و تبدیل به محصولی دیگر گفت: این زنجیره باید تا پایان مورد توجه قرار گیرد.
دهقانی در رادیو گفت وگو اظهارکرد: ما توانایی و پتانسیل بسیار بالایی در صنعت فولاد کشورمان داریم اما همچنان با ظرفیت پایین کار می کنیم لذا نیاز است که ارزش افزوده ایجاد کرده و محصولات را به صورت نهایی صادر کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی، صنایع فولادی را بسیار مهم و استراتژیک دانست و گفت: هر یک از بخش های زنجیره تولید فولاد تشکلات صنفی دارند و هریک از اینها هم حامی منافع تشکل های خودشان هستند لذا تعارضاتی بینشان وجود داشته و دارد اما امکان ندارد که از تولید حمایت کنیم و از تولیدکننده حمایتی نشود.

دهقانی معتقد است که واردات محصولات فولادی و موادی که در داخل کشورمان تولید می شوند هیچ ضرورتی ندارد و جلوی آن هم گرفته می شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha