۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی در ایران | ۲۲ پزشک دوره طب هوایی دیدند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی در ایران | ۲۲ پزشک دوره طب هوایی دیدند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی توسط این سازمان خبر داد و گفت: اولین گواهینامه برای دوره مذکور توسط این سازمان صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی توسط این سازمان خبر داد و گفت: این دوره پیش از این در مراکز آموزشی خارج از کشور برگزار می شد و با توجه به الزامات مندرج در پارت MED از مقررات CAO IRI AirCrew در خصوص تربیت پزشک هوایی، با حمایت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیری معاونت و متخصصان واحد استاندارد پرواز این سازمان، نخستین دوره پیشرفته آموزش طب هوایی با مشارکت و همکاری مرکز مجاز معاینات و آموزش شرکت هواپیمایی ماهان، مطابق با سرفصل و استاندارد های بین المللی مورد پذیرش سازمان هواپیمایی کشوری بمدت ٧٠ ساعت در مرکز آموزش ماهان تشکیل شد.

وی افزود: دوره پیشرفته طب هوایی یک دوره آموزشی بسیار مهم جهت پزشکان معاین منتخب سازمان به جهت فراهم کرددن دانش اساسی و پیشرفته در زمینه پزشکی هوایی و آماده کردن هر چه بیشتر پزشکان هوایی معاین مستقر در مراکز معاینات پزشکی هوایی مورد تایید سازمان جهت انجام معاینات در این مراکز بوده به گونه‌ای که تمدید گواهینامه های ایشان توسط سازمان هواپیمایی کشوری منوط به طی موفقیت‌آمیز این دوره است.

رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نحوه برگزاری این دوره در داخل کشور بیان کرد: این دوره بصورت دو مرحله تئوری و عملی برگزار و پزشکان پس از پایان دوره آموزش تئوری جهت آشنایی با مسائل پروازی به کرمان اعزام و در پرواز سیمولاتور شرکت کردند.

به گفته رضوی دوره مذکور با بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه و بعضاً مشاوران سازمان در حوزه های قلب و عروق، چشم پزشکی، بینایی سنجی، گوش و حلق و بینی، روانشناسی، روانپزشکی، داخلی، غدد، نورولوژی، دندان پزشکی، دارو و پرواز، بهداشت هواپیما و فرودگاه، اپیدمیولوژی بیماری ها، CRM، بررسی سوانح هوایی، فیزیولوژی هوایی و قوانین و مقررات برگزار شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعداد شرکت کنندگان در دوره مذکور گفت: در این دوره ٢٢ نفر از پزشکان متقاضی حضور داشتند که پس از آزمون نهایی گواهینامه دوره به ایشان اعطا شد.

لازم به ذکر است؛ دوره پیشرفته طب هوایی با استفاده از ظرفیت علمی وتوان داخلی کشور و قابل قیاس با برترین دوره های بین المللی برگزار شد

کد خبر: ۱۳۹٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha