۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴
توقف تجارت به جای خروج از روسیه؛ انتخاب شرکت‌های فرانسوی

توقف تجارت به جای خروج از روسیه؛ انتخاب شرکت‌های فرانسوی

هیچ یک از شرکت‌های بزرگ کشور فرانسه روابط خود را با روسیه به دلیل درگیری با اوکراین قطع نکرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز شنبه یکی از شرکت‌کنندگان در نشستی در کاخ الیزه گفت: هر شرکتی حق دارد به طور مستقل استراتژی خود را در بازار روسیه تعیین کند و افزود: برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه گفت که اکنون بهتر است به جای خروج سریع از کشور روسیه به صورت یک جانبه و بدون هشدار به افراد، تجارت را متوقف کنیم.

این گزارش از اظهار وزیر دارایی فرانسه در تضاد با اظهارات قبلی وی در رابطه با این موضوع است. لومر در اجلاس وزرای دارایی اتحادیه اروپا در ۲۵ فوریه گفته بود: قصد داریم به بانک‌های روسیه ضربه بزنیم و مایلیم روسیه را از نظر مالی منزوی کنیم. می‌خواهیم همه پیوندهای بین روسیه و سیستم مالی جهانی را قطع کنیم. نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرانسوی، شامل سوشیت جنرال، انجی، ایرباس، سفران، آریان اسپیس، تیلز، ای رامت، ایرلیکوئید، دانون و اوچان برای شرکت در جلسه عصر جمعه دعوت شدند.

به گفته فیگارو، هیچ یک از ۱۵ شرکت بزرگ تجاری فرانسوی که در روسیه فعالیت می کنند، تاکنون این کشور را ترک نکرده‌اند. طی هفته گذشته، تعدادی از شرکت‌های غربی اعلام کردند که قصد دارند به دلیل تحریم‌های گسترده علیه روسیه از بازار این کشور به دلیل حمله به اوکراین خارج شوند. سایر مشاغل، شامل فروشنده لوازم خانگی سوئدی آیکیا و برند پوشاک اچ اند ام به طور موقت فروشگاه‌ها را تعطیل کرده و فروش آنلاین را با توجه به آخرین وقایع متوقف کرده‌اند.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha