۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
بخش خصوصی محور حرکت حوزه‌های صنعتی
سخنگوی دولت عنوان کرد

بخش خصوصی محور حرکت حوزه‌های صنعتی

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی از اولویت‌های دولت است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت افزود: صنعت کشتیرانی از صنایع راهبردی کشور است که سرمایه گذاری در این بخش یکی از اولویت‌های دولت است. اساساً توسعه اقتصاد دریا یکی از اولویت‌های جدی تحولی دولت مردمی است. امروز و با این دستاوردها، چه در شرایط تحریمی و چه در شرایط غیرتحریمی تفاوتی نمی‌کند و باید سرمایه گذاری در این بخش به صورت جدی انجام شود.

وی گفت:صنعت کشتیرانی هم در تامین کالاهای اساسی و هم در حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و نفتی که دولت بر آن‌ها تمرکز جدی دارد، نقشی راهبردی ایفا می‌کند.

وی افرود:با توسعه ارز آوری صادرات طبیعتاً چه با تحریم چه بدون تحریم سرمایه گذاری جدی در این حوزه انجام خواهد شد. مدیران حوزه کشتیرانی به ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند در همین ایام تحریم موفق به رکورد شکنی در حوزه درآمد، سودآوری و به تبع آن مبادلات تجاری کشور در حوزه بین‌الملل شده اند.

بهادری جهرمی تاکید کرد:بنابراین با نگاهی جدی و راهبردی سرمایه گذاری در این حوزه انجام خواهد شد. بخش اعظمی از توسعه تجارتی که در ۶ ماهه تصدی دولت از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شده به واسطه صنعت کشتیرانی موجود کشور رقم خورده است.

هر چند فاصله ما با آنچه از حوزه اقتصاد دریا و به طور خاص بهره برداری از حمل و نقل دریایی زیاد است، اما مدیران کشتیرانی کشور؛ با مدیریت جهادی توانستند ضمن تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم توسعه متوازن تجارت خارجی را نیز رقم بزنند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد:بنابراین هر چه سرمایه گذاری در حمل ونقل دریایی یا ساخت کشتی و حوزه سوخت و حتی بیمه حمل و نقل دریایی که به واسطه تحریم داخلی سازی شده، انجام شود به توسعه هر چه بیشتر اقتصاد دریا منجر خواهد شد.

وی یادآور شد:صنعت کشتی‌سازی ما نیز امروز از سوی بخش خصوصی انجام می‌گیرد. اساساً برنامه دولت این است که در حوزه‌های صنعتی بخش خصوصی محورِ حرکت باشد و دولت نقش حمایتی و هدایتی را بر عهده گیرد.

بهادری جهرمی گفت:دولت اگر حتی در جایی سرمایه گذاری کند نیز در راستای حمایت از بخش خصوصی است. ورود بخش خصوصی به معنای باز شدن راه برای مردم است و مزایای حضور مردم در اقتصاد غیرقابل چشم پوشی است در این دولت نیز اولویت حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha