۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
صادرات کره حیوانی از مازندران به ۴ کشور جهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات کره حیوانی از مازندران به ۴ کشور جهان

ساری- زائر مالی، فعال در صنایع غذایی مازندران گفت: صادرات کره حیوانی از استان به چهار کشور خارجی صورت می گیرد و بازارهای جدیدی نیز شناسایی شده است.

علی زائرمالی که در زمینه تولید صنایع غذایی از جمله کره حیوانی و گیاهی فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کره حیوانی را از بسته های ۱۰ گرمی تا ۲۰ کیلوگرمی ویژه خانوار و صنعت تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه تولید کره حیوانی را حدود دو سال به صورت فله وبسته بندی شروع کردیم، افزود: در حال حاضر سهم خوبی از بازار را دارا هستیم و این درحالی که قبلا کره حیوانی موجود در بازار وارداتی بوده است.

این تولیدکننده یادآور شد: از سال ۹۸ واردات کره حیوانی انجام نشد و تولید آن در داخل سبب جلوگیری از خروج ارز شده است.

زائرمالی درباره صادرات کره نیز گفت: در حال حاضر صادرات کره به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و ترکمنستان انجام می شود و به تازگی نیز قرارداد صادرات به کویت منعقد شده است.

وی میزان صادرات کره حیوانی را سالانه حدود دو میلیون و۴۰۰ هزار دلار ذکر کرد و گفت: اگر نرخ ارز آزاد شود تولیدکننده به راحتی می تواند روغن تهیه، فرآوری و صادرات کند.

وی با اظهار اینکه بازار خوبی را در افغانستان وعراق به دست آوردیم و با آزادشدن نرخ ارز می توانیم صادرات را توسعه دهیم، گفت: تولیدکنندگان با ارز دولتی مخالف هستند و آزادشدن نرخ ارز سبب رقابتی شدن تولید می شود.

وی قیمت پالم را در بازار ۳۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: این درحالی که قیمت با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان نرخ روغن باید حدود پنج هزار تومان باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha