۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
ارز ترجیحی کمکی به صنعت دارو نکرد
رئیس سازمان غذا و دارو:

ارز ترجیحی کمکی به صنعت دارو نکرد

دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ارز ترجیحی کمکی به رشد و پویایی صنعت دارو نکرد و دارو به موقع به دست مردم نرسید.

به گزارش بازار، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو افزود: دارو یکی از مهمترین اجزای چرخه درمان و کالایی گران قیمت است، به همین علت در همه کشورهای دنیا سعی می‌کنند تا با روش‌های حمایتی همانند استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای آن را برای مردم سهل الوصول کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما هم ساز و کارهای مختلفی وجود دارد برای اینکه بتوانند در چرخه درمان، دارو را راحت‌تر و با قیمت مناسب‌تر به دست مردم برسانند، ارز ترجیحی به هر علتی که بنا نهاده شد کمکی به رشد و پویایی صنعت دارو نکرد و دارو خیلی مناسب و به موقع به دست مردم نرسید.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما سال‌هاست که با نحوه تأمین و توزیع دارو مشکل داریم، با اینکه مقادیر متنابهی ارز به عنوان یارانه در این خصوص اختصاص می‌دهیم؛ لفظ یارانه خیلی خوب است، اما ساز و کارهای فنی و علمی وجود دارد، سیستم‌های عریض و طویلی مثل بیمه‌ها در اختیار داریم که این سازمان‌ها راه اندازی شده است تا از طریق آن‌ها یارانه دارو و تجهیزات پزشکی را به دست مردم برسانیم.

دکتر دارایی افزود: در چند سال گذشته ارز ترجیحی به ما کمکی نکرده و بیشتر باعث افزایش نارضایتی مردم و مسئولان بوده است، برای اینکه بتوانیم از این چرخه معیوب خارج شویم باید سراغ ساز و کارهای مناسب‌تر و دقیق تری برویم تا بتوانیم تأمین یارانه را به اندازه کافی رصد کنیم و دارو را به دست مصرف کننده اصلی و بیماران برسانیم.

وی ادامه داد: این یارانه نباید از چرخه تأمین خارج و به عنوان قاچاق معکوس از کشور خارج و وارد بازار سیاه شود، در بودجه ۱۴۰۱ تأمین یارانه چه به شکل ارزی و چه به شکل ریالی برای دارو اختصاص یابد، سناریوهای مختلفی را تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم آن را اجرا کنیم، تا به نحو مقتضی دارو را با قیمت مناسب و در زمان درست در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای رسیدن به اهدافمان نیازمند کمک سایر بخش‌ها از جمله بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha