۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد

عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد

عربستان به دنبال رویگردانی خریداران از نفت روسیه و کمبود نفت در بازار آسیا، قیمت رسمی فروش نفت خود در بازار این قاره را افزایش داده و ۴.۹۵ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دوبی به فروش می‌رساند.

به گزارش بازار، شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت سبک عرب را برای بازار آسیا افزایش داده و آن را ۴.۹۵ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دوبی به فروش می‌رساند. تولیدکنندگان خاورمیانه از این شاخص برای قیمت‌گذاری نفت خود برای بازار آسیا استفاده می‌کنند.

این بیشترین اختلاف قیمت نفت سبک عرب نسبت به شاخص عمان دوبی و یک اقدام جسورانه از طرف بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیاست.

افزایش قیمت نفت سبک عرب برای صادرات به آسیا در ماه آینده ۲.۱۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

آرامکو همچنین قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به اروپا و آمریکا را هم افزایش داده و به‌ترتیب ۱.۶۰ دلار گران‌تر از نفت خام برنت و ۳.۴۵ دلار بالاتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس به فروش می‌رساند.

این افزایش قیمت چندان غیرمنتظره نبوده‌است. قیمت نفت خام برنت ۱۷ دلار طی هفته گذشته افزایش‌یافته و بازار آسیا با کمبود عرضه مواجه شده‌است، چون خریداران با کنار گذاشتن نفت خام روسیه، بیش‌از پیش به تولیدکنندگان خاورمیانه روی آورده‌اند.

عربستان معمولاً روند قیمت‌گذاری سایر تولیدکنندگان خاورمیانه را مشخص می‌کند و این افزایش قیمت نشان می‌دهد این کشور پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت همچنان بالا بماند.

علاوه‌بر نفت خام سبک عرب، قیمت تمام درجات نفتی عربستان برای تحویل به بازار آسیا در ماه آوریل افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت برای آمریکا و اروپا هم صادق است.

عربستان در شرایطی قیمت نفت خود را افزایش می‌دهد که ائتلاف اوپک پلاس در آخرین اجلاس خود تصمیم گرفته به طرح افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهد و عقیده دارد هیچ افزایش تولید مازادی برای متعادل کردن بازار نیاز نیست.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha