۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
صادرات گل در اصفهان محدود به کاکتوس شد| رتبه نخست نصف‌جهان در تولید «شب‌بو»
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان:

صادرات گل در اصفهان محدود به کاکتوس شد| رتبه نخست نصف‌جهان در تولید «شب‌بو»

اصفهان- رئیس زاده؛ مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: متاسفانه صادرات گل از اصفهان بسیار محدود شده و بسته به مشتری خارجی تنها برای برخی از انواع کاکتوس‌ها انجام می‌شود.

احمدرضا رئیس زاده، در گفت و گو با بازار، در پاسخ به اینکه بازار گل شب بو با توجه به نزدیک شدن به شب عید در چه شرایطی است، اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به سال نو قیمت گل شبو پایین می آید اما امسال با توجه به نوساناتی که وجود دارد هنوز قیمت گل شب بو مشخص نشده است.

وی افزود: در حال حاضر باغدار، گل شب بو را ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری کرده است و هنوز مغازه داران اقدام به فروش نکرده اند اما با توجه به وضعیت تورم و گرانی بذر که از خارج از کشور وارد می شود معلوم نیست قیمت گل شب بو به چه شکل باشد.

تولید سالانه حدود ۶۰ میلیون گلهای شاخه بریده در اصفهان
رئیس زاده با اشاره به اینکه در استان اصفهان چهار دسته از گیاهان زینتی کشت می‌شود، اظهار داشت: در زمینه گلهای شاخه بریده سالانه حدود ۶۰ میلیون شاخه انواع گل مانند رز، لیلیوم، ژربرا، آلستر و آنتوریوم در اصفهان تولید می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: در ارتباط با گلهای آپارتمانی نیز سالانه دو میلیون گلدان تولید می‌شود و در زمینه درختچه های زینتی با تولید سالانه یک میلیون اصله و گلهای فصلی و نشایی با تولید سالانه ۱۰۰ میلیون گلدان اصفهان مقام خوبی در زمینه تولید و کشت گل دارا است .

رئیس زاده بابیان اینکه در مجموع این سطوح در ۲۰۰ هکتار گلخانه و ۶۰ هکتار فضای باز تولید گل انجام می شود، گفت: عمده گلخانه‌های فعال در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، دهاقان و شهرضا قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان در ارتباط با صادرات گل نیز گفت: متاسفانه صادرات گل بسیار محدود و بسته به مشتری خارجی برای برخی از انواع کاکتوس ها انجام می شود.

کاهش چشمگیر خرید داخلی گل
رئیس زاده در زمینه مصرف داخلی نیز اظهار داشت: هرچه درآمد مردم کم شود از هزینه های خریدهای لوکس مثل خرید گل و غیره کم می شود و بالتبع در زمینه خرید داخلی گل نیز با کاهش چشمگیری روبرو بوده ایم.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha