۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
افزایش قیمت بنزین در آمریکا با ادامه جنگ اوکراین
شبکه «سی ان ان» گزارش داد؛

افزایش قیمت بنزین در آمریکا با ادامه جنگ اوکراین

اعمال تحریم علیه فراوردهای نفتی روسیه یکی از علل افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در آمریکا توصیف شده است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، قیمت بنزین در روزهای اخیر در آمریکا سیر فزاینده خود را شروع کرده است و همچنان ادامه دارد. فقط در یک شب گذشته، قیمت بنزین در آمریکا یازده سنت افزایش یافت که این مقدار افزایش در مدت بیست و چهار ساعت بسیار قابل توجه و کم سابقه است.

سی ان ان افزود: آخرین مورد مشابه برای افزایش قیمت بنزین به این مقدار در آمریکا در سال دو هزار و پنج و زمانی بود که طوفان کاترینا آمریکا را درنوردید. اعمال تحریم علیه فراوردهای نفتی روسیه یکی از علل افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در آمریکا توصیف شده است.

میزان واردات نفت روسیه به آمریکا بسیار محدود است و حدود نود هزار بشکه در روز است. این رقم حدود یک ممیز چهار دهم درصد از واردات نفتی آمریکا است. پس این رقم به تنهایی اهمیت ندارد. مسئله مطرح این است که پس از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه روسیه، آیا تحریم‌های نفتی گسترده جهانی علیه روسیه اعمال خواهد شد یا خیر. اگر اینطور شود عملا هیچکس دیگر قادر نخواهد بود از روسیه نفت بخرد. روسیه بازیگر مهمی در بازار جهانی نفتی است. متحدان آمریکا در اروپا از نفت و گاز روسیه بسیار استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha