۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ایران در استخراج آهن از معادن افغانستان همکاری کند| تجارت آهن میان دو کشور قانونی شود
رئیس اتحادیه ذوب آهن افغانستان در گفتگو با بازار:

ایران در استخراج آهن از معادن افغانستان همکاری کند| تجارت آهن میان دو کشور قانونی شود

«نصیر احمد رشتیا» می گوید: ایران می تواند در قسمت استخراج معادن در شراکت با بخش ذوب آهن افغانستان آهن را از معادن افغانستان استخراج کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: بعد از تحولات سیاسی اخیر و تحریم های امریکا و جامعه جهانی علیه حکومت طالبان در افغانستان اقتصاد و صنعت این کشور با چالش های جدی مواجه شد، به گفته تاجران و سرمایه داران افغانستان نیاز است تا در این شرایط کشورهای همسایه افغانستان به یاری تاجران افغان شتافته تا از فشار تحریم های کشورهای غربی برعلیه افغانستان کاسته شود. صنعت ذوب آهن یکی از این صنایع است که به گفته پیشکسوتان این صنعت نیاز به همکاری های بین المللی دارد.

«نصیر احمد رشتیا» رئیس اجرائیه اتحادیه کارخانه جات ذوب آهن افغانستان در این رابطه می گوید باید سهولت هایی در قسمت تجارت آهن بین ایران و افغانستان ایجاد گردد و در قدم اول تجارت آهن بین دو کشور قانونی شود.

به گفته این تاجر افغان، افغانستان فرصت های خوب تجارتی را با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گفته رشتیا روابط حسنه دولت، مردم و تجار افغانستان با جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته قوی و دوستانه شده است.

این کارشناس اقتصادی افغان می گوید تجار افغانستان به صادرات و واردات کالا با ایران ضرورت دارند و این می تواند از اهداف بسیار خوب بین دو طرف باشد.

به گفته رشتیا تاجران آهن افغانستان خواهان قانونی شدن تجارت آهن بر اساس استاندارد ها و معیار های بین المللی بین دو کشور هستند و این موضوع می تواند به نفع هر دو کشور تمام شود.

رشتیا می گوید هرچقدر که ایران مصمم به تجارت قانونی و استاندارد با افغانستان باشد به همان میزان تاجران افغانستان می توانند در بازار های جهانی رقابت کنند.

به گفته رشتیا کارخانه داران ذوب آهن افغانستان خواهان آموزش نیروهای خود با همکاری متخصصین ایرانی هستند.

رئیس اجرایی کارخانجات ذوب آهن افغانستان خاطرنشان ساخت؛ ایران می تواند در قسمت استخراج معادن در شراکت با بخش ذوب آهن افغانستان آهن را از معادن افغانستان استخراج کنند و این موضوع باعث ایجاد اشتغال در افغانستان و از سویی مستحکم شدن روابط تجاری بین دو کشور شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha