۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
تمرکز دولت چین؛ امنیت غذایی، حفاظت از زمینهای کشاورزی و حفظ حیات روستایی
بازار گزارش می دهد؛

تمرکز دولت چین؛ امنیت غذایی، حفاظت از زمینهای کشاورزی و حفظ حیات روستایی

بر اساس گزارش سیزدهمین کنگره ملی خلق چین، این کشور دستاوردهای خود را در کاهش فقر تثبیت کرده و سیستم های نظارتی و کمکی بهتری را برای جلوگیری از سقوط مردم به سمت فقر اجرا خواهد کرد.

به گزارش بازار، لی کچیانگ نخست وزیر چین هنگام ارائه گزارش کار دولت در افتتاحیه اجلاس سیزدهمین کنگره ملی خلق چین در پکن، گفت: تقویت تولیدات کشاورزی و ترویج سرزندگی و حیات دوباره همه جانبه روستاها یکی از وظایف اصلی چین در سال جاری است.

چین سیاست‌های حمایت از کشاورزی را تقویت کرده، به ترویج توسعه در مناطقی که فقر را از بین برده‌اند، ادامه داده، به تضمین کیفیت محصولات خوب پرداخته و رشد درآمد روستایی را ارتقا خواهد داد.

لی گفت: ما تلاش‌ها را برای اطمینان از تولید پایدار و عرضه کافی غلات و سایر محصولات مهم کشاورزی افزایش خواهیم داد ضمن اینکه تولید سویا و سایر محصولات روغنی افزایش خواهد یافت.

چین همچنین حداقل قیمت خرید برنج و گندم را افزایش خواهد داد.

نخست وزیر افزود: تامین تجهیزات کشاورزی مانند کودهای شیمیایی با قیمت‌های ثابت تضمین می‌شود و یارانه‌های عرضه کشاورزی به غلات نیز ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، سال گذشته، چین یک یارانه ۲۰ میلیارد یوانی (۳.۱۶ میلیارد دلار) به کشاورزان غلات ارائه کرد در حالی که به منظور اطمینان از حفظ مساحت زمین های کشاورزی بالای ۱۲۰ میلیون هکتاری، کشور از تلاش برای استفاده از زمین های کشاورزی برای مقاصد غیر کشاورزی جلوگیری خواهد کرد. این موضوع در حالی مطرح است که مساحت زمین های کشاورزی مرغوب را ۶.۶۷ میلیون هکتار افزایش می دهد.

لی گفت که همه طرف‌ها باید با هم همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که کیسه های برنج و سبد سبزیجات کشور به خوبی پر شده و تامین غذای امن برای بیش از ۱.۴ میلیارد نفر وجود دارد.

در این گزارش آمده است که چین دستاوردهای خود در کاهش فقر را تثبیت خواهد کرد و سیستم های نظارتی و کمکی بهتری را برای جلوگیری از سقوط مردم به سمت فقر اجرا خواهد کرد.

این سازمان از مناطقی که از فقر خارج شده‌اند در توسعه صنایع محلی متمایز حمایت می‌کند و برای از بین بردن معوقات دستمزد کارگران مهاجر روستایی، حمایت از کارگران مهاجر روستایی در یافتن شغل و راه‌اندازی مشاغل سخت‌تر تلاش خواهد کرد.

این گزارش می افزاید که کانال های بیشتری برای روستاییان ایجاد خواهد شد تا درآمد خود را از فعالیتهای غیرکشاورزی نیز افزایش دهند.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha