۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
پیمانکاران اردبیل ۴۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت کار دارند
معاون مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

پیمانکاران اردبیل ۴۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت کار دارند

اردبیل- معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: پیمانکاران فعال استان اردبیل ظرفیت انجام کار و اشتغال ۴۸ هزار میلیارد تومان را دارند.

علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تعداد پیمانکاران فعال استان اردبیل تا ۲۰ بهمن ماه امسال یک هزار و ۴۱۸ شرکت پیمانکاری با ۲ هزار و ۳۵۰ پایه است.

وی تعداد شرکت های مهندسی مشاور را ۳۷ شرکت و تعداد پیمانکاران حقیقی را ۴۹۰ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: پیمانکاران استان ظرفیت انجام کار به ارزش ۴۸ هزار میلیارد تومان را در استان دارند.

اکثر شرکت های پیمانکاری پایه چهار و پنج هستند و ما شرکت های با پایه یک در حوزه های مختلف کم داریم

کم بودن شرکت های با پایه یک در حوزه های مختلف عمرانی در اردبیل
معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: اکثر شرکت های پیمانکاری پایه چهار و پنج هستند و ما شرکت های با پایه یک در حوزه های مختلف کم داریم که انتظار می رود پایه شرکت های پیمانکاری در سال های آینده ارتقا یابد.

اسلامی اولویت واگذاری پروژه های عمرانی را به پیمانکاران بومی یادآور شد و بیان کرد: برخی از شرکت های پیمانکاری که از توان مالی برخوردار هستند به رغم مطالبات سنگین از ادارات و دستگاه های اجرایی با صبوری تمام ادامه پروژه را انجام می دهند.

وی ماده ۴۸ و ۴۶ را در اتمام پروژه های پیمانکاری یادآور شد و تصریح کرد: ماده ۴۶ فصل پیمان و ماده ۴۸ اتمام پروژه است که در آن پیمانکار مقصر نبوده بلکه با تشخیص کارفرما پروژه متوقف می شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: هر شرکت پیمانکاری که بدون دلیل اقدام به ماده ۴۶ کند ۱۸ ماه از فعالیت های پیمانکاری محروم می شود.

کارگروه های شورای فنی فعال و به روز
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت چهار کارگروه نظارت، آموزش، مصالح و پیمان به عنوان زیرمجموعه شورای فنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش به ویژه آموزش پیمانکاران کلاس های آموزشی تا ۹۰ درصد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس ها برای اعضای انجمن صنفی پیمانکاران و اعضای هیئت مدیره به شکل جداگانه برگزار شده و شرکت کنندگان از این دوره ها بهره مند شده اند.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: در بحث آموزش کارشناسان دستگاه های اجرایی ۶۰ درصد دوره آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

اسلامی فعالیت کارگروه مصالح را یادآور شد و اظهار کرد: در این کارگروه نیز تاکید بر استفاده از مصالح بومی استاندارد است که در زیرگروه این کارگروه کمیته آسفالت و بتن با مدیریت نظام مهندسی و راه و شهرسازی فعالیت می کنند.

نگرانی ما از ورود مصالح غیراستاندارد با قیمت ارزان به مجموع تولیدات استان است

وی خاطرنشان کرد: نگرانی ما از ورود مصالح غیراستاندارد با قیمت ارزان به مجموع تولیدات استان است که باید جلوی ورود مصالح غیراستاندارد و بی کیفیت گرفته شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه طرح جهش تولید مسکن در سال آینده شتاب بیشتری می گیرد انتظار می رود در طراحی و ساخت این پروژه ها مقاومت و ایمنی و استفاده از مصالح کیفی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری آخرین جلسه شورای فنی در هفته آینده
اسلامی فعالیت کارگروه پیمان و ضوابط فنی را یادآور شد و بیان کرد: این کارگروه با تشکیل ۲۱ جلسه سعی کرده تا اختلاف بین کارفرمایان و پیمانکاران را با شکل گیری کانون داوری رفع کند.

وی افزود: شورای فنی استان هشتمین جلسه خود را در هفته آینده برگزار می کند تا در آخرین جلسه سال برنامه سال آینده شورای فنی و کارگروه ها مشخص شده تا بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

معاون فنی و عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل فعالیت کارگره نظارت را با رویکرد بازدید از پروژه های فنی و احصای مشکلات یادآور شد و تصریح کرد: این کارگروه نیز در سالجاری عملکرد قابل تحسینی داشته و اصرار بر تداوم بازدیدها و نظارت ها از پروژه ها و طرح های عمرانی است.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha