۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
برنامه‌ریزی برای اتصال ریلی دو مرکز استان و بهره‌برداری از ۴ آزادراه‌
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای اتصال ریلی دو مرکز استان و بهره‌برداری از ۴ آزادراه‌

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، برقراری اتصال ریلی دو مرکز استان و بهره‌برداری از ۴ آزادراه‌ را از جمله برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال جاری برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تکمیل مسیر ریلی چابهار به زاهدان، بهره‌برداری از چهار آزادراه بزرگ و اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی را از اولویت‌های امسال این شرکت خواند.

او افزود: با توجه به رشد مناسب اعتبارات زیرساختی در لایحه بودجه و توجه خاصی که به این بخش شده، امیدواریم بتوانیم تعهداتی را که برای سال جاری پیش‌بینی شده است، عملی کنیم؛ از جمله اینکه بتوانیم مسیرهای ریلی مختلف نظیر خط آهن چابهار- زاهدان را که یک ابر پروژه برای کشور و سایر کشورها به‌شمار می‌رود، ادامه دهیم.

او با بیان اینکه امسال، اتصال ریلی به مراکز استان‌های کردستان و چهارمحال و بختیاری را در برنامه داریم، ابراز امیدواری کرد: اتصال این مراکز به شبکه ریلی تا پایان سال ۹۹ یا ابتدای سال ۱۴۰۰ برقرار شود.

خادمی در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه آزادراهی نیز گفت: برنامه ما این است که امسال چهار آزادراه بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم یا به بهره‌برداری نزدیک کنیم تا در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شوند. این مسیرها حدود ۵۲۳ کیلومتر مسیر آزادراهی است که می‌تواند اقدام بزرگی در جهت افزایش ظرفیت در بخش آزادراهی کشور باشد.

کد خبر: ۱۳٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha