۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
متوسط قیمت خوراکی‌ها در بهمن ماه اعلام شد
توسط مرکز آمار ایران؛

متوسط قیمت خوراکی‌ها در بهمن ماه اعلام شد

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با ١٢ درصد، «هندوانه» با ٨.١ درصد و «لیموترش» با ۶.٣ درصد است.

به گزارش بازار، مرکز آمار اعلام کرد: در بهمن ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:
در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١٨, ٢ درصد، برنج خارجی درجه یک با ٥.٨ درصد و شیرینی خشک با ٤۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:
در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با ٥, ٣ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ٢.٦ درصد و ماهی قزل آلا با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کره پاستوریزه (کره حیوانی) با ١, ٧ درصد، شیرخشک با ١.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه تخم مرغ ماشینی با ٣.٨- درصد، روغن مایع و روغن نباتی جامد با ١.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

میوه و خشکبار:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به موز با ١٢, ٠ درصد، هندوانه با ٨.١ درصد و لیموترش با ٦.٣ درصد است.

سبزیجات و حبوبات:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سیب‌زمینی با ٢٦, ١ درصد، بادمجان با ١٩.٢ درصد و کدو سبز با ١٨.٠ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ١.١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به قند با ٧, ٣ درصد، شکر با ٦.٢ درصد و سس گوجه فرنگی با ٣.۴ درصد است.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha