۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
اجرای دومین مانور مقابله با عرضه آفت‌کش‌های غیرمجاز و تقلبی در کشور
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد

اجرای دومین مانور مقابله با عرضه آفت‌کش‌های غیرمجاز و تقلبی در کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، از اجرای دومین مانور بزرگ مقابله با واحدهای عرضه کننده آفتکش‌های غیرمجاز و تقلبی کشاورزی در سطح ملی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، شاهپور علائی‌مقدم با بیان این که این مانور ملی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، گفت: در نخستین مانور مشترک سه دستگاه استانی شامل سازمان جهاد کشاورزی (معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت حراست)، سازمـان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی مستقر در سطح استان در راستای تامین سلامت شبکه توزیع آفت‌کشهای کشـاورزی کشور همکاری خواهند داشت.

وی بازدید از واحدهای توزیع آفت‌کش‌های کشاورزی در جهت کنترل سـطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی را از اهداف اجرای این مانور بزرگ اعلام کرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: در این مانور با افرادی که اقـدام به گرانفروشی، تخلف در سـطح بازار و احتکار آفت‌کش‌های کشاورزی می‌کنند و قصـد سودجویی از مردم داشته باشند، برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، برخورد جدی با کلیه اماکن و واحدهای مختلف که اقدام به فروش آفت‌کش‌های غیرمجاز کرده‌اند و اعمال قانون آنها در این مانور پیگیری خواهد شد.

علائی‌مقدم در خصوص مراحل برگزاری این مانور گفت: نشست طراحی مانور مقابله با عرضه آفت‌کش‌های غیرمجاز در سـطح اسـتان روز شنبه ۱۴ اسفند با حضور کلیه دست‌اندرکاران و با راهبری مدیریت حفظ نباتات اسـتان به منظور تشکیل اکیپ‌های گشت‌زنی و تـدارک امکانات و تجهیزات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های گشت‌زنی با حضور کارشناسان حفظ نباتات (یا در صورت کمبود نیرو اسـتفاده از سایر نیروهای کارشناسی تولیدات گیاهی)، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: گشت‌زنی در سـطح شـهر و بازرسـی واحدهای فروش در سطح شهرستان‌های استان در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند انجام خواهد شد و اگر تخلفی مشاهده شد، بلافاصله موضوع بررسی و گزارش آن تهیه و حکم متخلفان صادر شود.

وی ادامه داد: همچنین مدیران حفظ نباتات استان‌ها موظفند که گزارش‌های اسـتانی اجرای موفق مانور حـداکثر تا تاریخ ۲۳ اسفند ماه به ستاد سازمان حفظ نباتات کشور ارسال کنند.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha