۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
توانمندسازی بخش خصوصی از وظایف دولت است
رئیس جمهور:

توانمندسازی بخش خصوصی از وظایف دولت است

رئیسی، رئیس جمهور گفت: احترام و توجه به حرف استانداران و پیگیری خواسته آنان، یکی از موضوعات عمده برای دولتمردان است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در نشست امروز هیأت دولت، اظهار داشت: در نشستی که با استانداران داشتیم، به مصادیقی از بی‌توجهی وزرا به خواسته استانداران اشاره شد که بنده تأکید می‌کنم استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها هستند و باید به نظرات و دیدگاه آنها توجه شود.

رئیسی گفت: احترام و توجه به حرف استانداران و پیگیری خواسته آنان، یکی از موضوعات عمده برای دولتمردان است و اگر به خواست مسئولان استانی توجه نشود و تعامل صورت نگیرد، آنها در کارهای خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری اختیاراتی که می‌توان به استان‌ها داد، اشاره کرد و افزود: حتما در راستای تمرکززدایی، باید در مواردی که می‌توان به استان‌ها تفویض شود، به استانداران اختیار داده شود تا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. سیاست ما این است که تمرکززدایی فقط شعار نباشد، باید در عمل هم به آن پرداخت.

رئیسی گفت: مسائلی هستند که حتما باید ستاد و سازمان در مورد آن تصمیم بگیرند، اما در مواردی که می‌توانند به استان‌ها واگذار شوند، باید تصمیم‌گیری را به استان‌ها واگذار کرد.

رئیس جمهور، همچنین به موضوع روز منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: موردی که وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران درباره درختکاری به آن اشاره کردند، کار پسندیده‌ای است که باید با جدیت دنبال شود و این آثار خوبی برای وضعیت محیط زیست در کشور دارد و پیش بینی‌هایی برای کارخانه‌های کاغذ انجام می‌شود.

رئیسی به موضوع خصوصی‌سازی نیز اشاره کرد و افزود: خصوصی‌سازی یکی از ضرورت‌های کشور است که باید حتما انجام شود، اما به نحوی که درست و با قیمت واقعی و به افراد واجد شرایط واگذار شود و سپس و بعد از آن هم توانمندسازی بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور، تأکید کرد: باید تسهیلات لازم به بخش خصوصی داده و از آن‌ها حمایت شود.

رئیسی، اظهار داشت: توانمندسازی بخش خصوصی از وظایف دولت در واگذاری‌هاست و دولت، وظیفه نظارت، هدایت و حمایت در موضوع خصوصی‌سازی را دارد؛ ما قرار نیست که یک واحد را واگذار کنیم و دیگر کاری با آن نداشته باشیم.

رئیس جمهور، گفت: حتما باید کنترل شود که بخش خصوصی با توانمندی بتواند واحد واگذار شده را اداره کند و به‌خاطر نداشتن پول، امکانات و مجوزهای لازم، دچار رکود و مشکل نشود.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha