۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۸
تصمیم به‌ موقع دولت، پای بحران اوکراین و روسیه را به ایران نکشید
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تصمیم به‌ موقع دولت، پای بحران اوکراین و روسیه را به ایران نکشید

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: درصورت آنکه نتوان جذابیت کافی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع به وجودآورد، کشورهای منطقه و سایر رقبا در عرصه جهانی از ایران پیشی خواهند گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه(سنا)، فرزین آقابزرگی کارشناس بازارسرمایه درخصوص آنکه اگر پیگیری‌های لازم درجهت تعیین سقف قیمت‌گذاری گاز صنایع از سوی وزارت اقتصاد و سازمان بورس انجام نمی‌شد افزایش ناگهانی نرخ گاز اروپا چه تاثیری می‌توانست بر صنایع بورسی بگذارد، اظهار کرد: چندی پیش در بسته حمایتی دولت از بازارسرمایه یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان بازار در رابطه با شناور بودن فرمول محاسبه نرخ خوراک گاز شرکت‌های صنایع پتروشیمی وگاز سوخت صنایع بود که با پیگیرهای وزارت‌اقتصاد و سازمان بورس محقق شد.

او افزود: به نحوی که اکنون در بودجه ۱۴۰۱، سقف ۵ هزارتومان برای نرخ خوراک و ۲ هزار تومان برای گاز سوخت صنایع توسط دولت در نظرگرفته‌ شده است.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تصریح کرد: ثبات نرخ گاز، مزیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این صنایع را بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد همچنین ثبات در نرخ گاز صنایع باعث افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی خواهد شد.

آقا بزرگی تاکیدکرد: درصورت آنکه نتوان جذابیت کافی را برای سرمایه‌گذاری در این صنایع به وجودآورد، کشورهای منطقه و سایر رقبا در عرصه جهانی از ایران پیشی خواهند گرفت.

او بیان کرد: ثابت نگه داشتن نرخ برای گاز صنایع یک مزیت به حساب می‌آید، قیمت خوراک و یا سوخت برای صنایع باید ارزان باشد، اگر چه در ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا قیمت جهانی گاز تاحدودی پایین آمد اما در حال حاضر به سبب افزایش تنش بین کشور اوکراین با روسیه شاهد تصاعدی شدن نرخ آن هستیم.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تصریح کرد: تصمیم به موقع مسئولان سازمان بورس و وزارت اقتصاد به منظور ایجاد ثبات در فرمول محاسباتی در راستای تعیین سقف قیمت‌گذاری قیمت گاز، سرمایه‌گذاری در این حوزه را نسبت به قبل بهبود بخشیده است.

آقا بزرگی گفت: ثبات در بازارسرمایه ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش و جذابیت آن‌ را افزایش خواهد داد، به نحوی که شرکت‌های تولیدکننده برای تولید، توسعه و تکمیل زنجیره تولید پویایی لازم را به منظور همکاری‌های بین‌المللی بدست خواهند آورد.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان ضمن امیدواری نسبت به آینده بازارسهام گفت: درحال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی و سیاسی سهامداران باید از هرگونه اقدام هیجانی خودداری کنند، ازسوی دیگر نیز به نظر می‌آید باتوجه به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد وضعیت بازارسرمایه در سال آتی به نسبت سال‌های گذشته بهبود یابد.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha