۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
اشتغال ۲ هزار نفر در کارگاه های تولیدی اردبیل| طرح دیم زار را پشتیبانی می کنیم
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اردبیل خبر داد؛

اشتغال ۲ هزار نفر در کارگاه های تولیدی اردبیل| طرح دیم زار را پشتیبانی می کنیم

اردبیل - مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل گفت: ستاد اجرایی حضرت امام در استان اردبیل با حمایت از کارگاه های تولیدی فرصت اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

مهدی افتخاری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حمایت از این کارگاه های تولیدی در بخش های مختلف ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت شده تا در هر کارگاه فرصت اشتغال ۵ نفر فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: طرح دیم زار در سال زراعی جاری در اراضی زراعی استان اردبیل شروع شده تا ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم زار استان اردبیل در قالب این طرح مورد حمایت همه جانبه ستاد اجرایی قرار گیرد.

در قالب طرح دیم زار ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل افزود: در این طرح ما در سه محور تامین کود رایگان، خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی و پوشش بیمه ای اراضی زراعی ورود پیدا کردیم تا کمک کار تولیدکنندگان در این بخش باشیم.

افتخاری ادامه داد: در قالب این طرح ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته و برای ۵۹۵ متقاضی نیز تسهیلات برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی به هیچ وجه دنبال کسب منفعت در اجرای این طرح نیست بلکه سعی دارد به تقویت جبهه تولید در بخش کشاورزی کمک کند.

از تعهد یک هزار واحدی ساخت مسکن توسط ستاد اجرایی، ۵۴۰ واحد آماده واگذاری است
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل در مورد ساخت مسکن برای گروه های نیازمند جامعه گفت: از تعهد یک هزار واحدی ستاد اجرایی ۵۴۰ واحد آماده بهرده برداری و واگذاری است و ۴۶۰ واحد نیز در مرحله پی کنی و فنداسیون قرار دارد که سعی می کنیم تا آخر سال آینده این واحدها را تحویل دهیم.

افتخاری بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت واکسن مسئولیت تخصصی پیدا کرد تا این کار با موفقیت به سرانجام برسد.

وی رویکرد بنیاد احسان را کمک به بهبود معیشت اعلام و تصریح کرد: در دو سال شیوع کرونا به همت بنیاد احسان ۱۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و در روزهای آینده نیز ۵ هزار بسته توزیع خواهد شد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل از توزیع ۲۲ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی و سایر نیازمندی های بهداشتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در تهیه و اهدای جهیزیه نیز تاکنون ۲۰۰ سری جهیزیه در قالب ۱۲ قلم تحویل نوعروسان شده که ما برای تهیه هر سرویس جهیزیه ۳۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

احداث ۶۰ مدرسه به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
افتخاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷ مدرسه به همت ستاد اجرایی احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی بیان کرد: ۶۰ واحد آموزشی نیز در سطح استان در حال احداث است تا با تحویل این واحدها بساط مدارس کانکسی برچیده شود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل به تهیه ویلچر برای کودکان معلول زیر ۱۵ سال اشاره کرد و گفت: طرح پویش لبخند نیز در مدت یک سال اجرایی می شود که از اسفند امسال شروع شده و تا اسفند سال آینده در قالب این طرح خدمات دندانپزشکی اعم از عصب کشی و پر کردن دندان با تجهیزات پیشرفته و به صورت رایگان انجام می شود.

افتخاری افزود: در حاشیه شهر و به صورت محله ای این طرح با همراهی خیرین فعال محلات انجام می شود تا کیفیت مناسبی را در ارائه خدمات دندانپزشکی شاهد باشیم.

وی از توزیع لوازم التحریر تا ۱۰ هزار بسته در بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: در قالب پویش نذر احسا این بسته های لوازم التحریر به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفته است.

توانمندسازی ۷ محله در قالب طرح ۲۰۲۰
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل به فعالیت های عمرانی ستاد اجرایی نیز اشاره کرد و افزود: احداث پنج باب خانه عالم، دو آبخوری، ساخت پل در روستای گاو و تعمیر و ساخت ۱۵ باب مسجد از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال جاری است.

افتخاری با بیان اینکه در دو منطقه حاشیه شهر و دو شهر طرح های محرومیت زدایی به عنوان مناطق پیشران در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در شهرستان های بیله سوار و کوثر طرح های محرومیت زدایی را در ابعاد اجتماعی – فرهنگی به پیش می بریم و در دو محله شهریار و میراشرف نیز این طرح در حال اجراست.

وی در مورد طرح ۲۰۲۰ با هدف کاهش آسیب های اجتماعی محلات و توانمندسازی آنها خاطرنشان کرد: در ۷ محله استان شامل سه محله در اردبیل، دو محله در مشگین شهر، یک محله در گرمی و یک محله نیز در پارس آباد در قالب این طرح و با تاکید دفتر مقام معظم رهبری این طرح اجرایی می شود که هدف ارتقای توانمندی محلات است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان اردبیل افزود: در گام اول با استقرار گروه های جهادی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و سال آینده نیز در گام نهایی طرح های عمرانی و خدماتی در این محلات اجرایی و عملیاتی می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha