۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
انجام ۲۲۰۰ مورد بازرسی از بازار مصرف کرمانشاه
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خبر داد:

انجام ۲۲۰۰ مورد بازرسی از بازار مصرف کرمانشاه

کرمانشاه - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام دو هزار و ۲۴۷ مورد بازرسی از بازار مصرف کرمانشاه در طرح ضربتی نظارت واحدهای صنفی توسط کارشناسان استاندارد یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استاندارد کرمانشاه، محمودرضا نیازی گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور در پی آزادسازی نرخ بنزین، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تقلب و عرضه محصولات فاقد نشان استاندارد در بازار مصرف، طرح ضربتی نظارت بر بازار مصرف به منظورتشدید بازرسی‌ها در سطح مراکز عرضه شهرستان‌های تحت پوشش انجام پذیرفت که در طی یک ماهه اخیر دو هزار و ۲۴۷ مورد بازرسی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

وی بیان کرد: طرح اجرای هماهنگ استاندارد به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

وی افزود: در این بازرسی‌ها محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری از صنایع مختلف که فاقد نشان استاندارد باشند شناسایی و از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع بازرسی‌های انجام شده ۳۳ فرآورده کالای فاقد نشان استاندارد شناسایی شد، افزود: محصولاتی مانند رب گوجه فرنگی، خرما، چای، قند خرد شده، گریس، روغن هیدرولیک، انواع رنگ ساختمانی، لوله پی‌وی‌سی، چراغ خوراک پزی گازسوز، بخاری نفتی، کباب پز گازی، انواع لامپ، سیم و کابل، روشویی سرویس بهداشتی، رادیاتور سرمایش و گرمایشی و ... در میان کالاهای فاقد علامت استاندارد مشاهده شد.

نیازی افزود: مصرف کنندگان محترم به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا کنند.

کد خبر: ۱٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha