۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
دولت با اجرای صحیح کشت قراردادی برنج از کشاورزان و مصرف‌کنندگان حمایت کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت با اجرای صحیح کشت قراردادی برنج از کشاورزان و مصرف‌کنندگان حمایت کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت باید با اجرای صحیح کشت قراردادی از کشاورزان و مصرف کنندگان برنج ایرانی حمایت لازم را انجام دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای کشت قراردادی برنج در استان‌های شمالی، گفت: مسئولان مربوطه در زمینه کشت قراردادی برنج تا کنون وارد میدان نشده‌اند و این اقدام در حد ایده است و باید اقدامات کارشناسی لازم انجام شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه قیمت برنج در بازار افزایش پیدا کرده است و کشاورزان حاضر نیستند پایین تر از نرخ بازار، محصول تولیدی خود را در اختیار دولت قرار دهند، ادامه داد: اگر قیمت اعلامی دولت اختلاف کمی با نرخ بازار داشته باشد کشاورزان برنج‌کار حاضر می‌شوند محصول خود را در قالب کشاورزی قراردادی ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزان استان مازندران عمدتا خرده‌ کار هستند اما برای ارائه محصول قیمت بازار را مدنظر قرار می‌دهند، عنوان کرد: دولت نمی‌تواند در بازار برنج نقش دلال و واسطه را ایفا کند، بخش دولتی باید در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برنج ایرانی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزانی که توان تامین هزینه‌های تولید را ندارند مجبور هستند محصول خود را پیش از تولید با قیمت پایین به فروش برسانند، ادامه داد: دولت باید با اجرای صحیح کشت قراردادی از کشاورزان و مصرف کنندگان برنج ایرانی حمایت لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کشاورزان تا زمانی که از قیمت خرید محصول خود توسط دولت به اطمینان کامل دست پیدا نکنند اقدام به کشت محصول نمی‌کنند.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha