۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
کاهش ۵۰ درصدی تبادلات تجاری با افغانستان
نماینده مردم تربت‌جام در مجلس مطرح کرد

کاهش ۵۰ درصدی تبادلات تجاری با افغانستان

رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام در مجلس گفت: فعالان اقتصادی در مرزهای شرقی مانند مرز دوغارون نیازمند توجه مسئولان برای حل مشکلاتشان هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبادلات کشورمان با افغانستان از زمان روی کار آمدن طالبان حدود پنجاه درصد کاهش یافته است، گفت: در این میان مرز دوغارون دارای زیر ساخت و امکانات لازم است اما حمایت لازم از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس وزارت امور خارجه باید نشست های مشترکی با شرکت ها و فعالان مرزی داشته باشد تا مشکلات آنها پیگیری و برطرف شود.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد مرزهای شرقی کشور خصوصا منطقه ویژه اقتصادی و مرز دوغارون برای توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری نیازمند توجه مسئولان و دستگاه های مربوطه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در قوه مقننه نیز آمادگی دارند برای حل مشکلات از تمام ظرفیت های تقنینی خود بهره ببرند لذا امیدواریم هر چه سریع تر مشکلات یاد شده برطرف شوند.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha