۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
تهدید گازی مسکو علیه کشوهای اروپایی

تهدید گازی مسکو علیه کشوهای اروپایی

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: مسکو در پی تعلیق مجوز خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲، مشتری‌های دیگری برای گاز خود پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار، «ولادیمیر چیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد مسکو در پی تعلیق مجوز خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲، مشتری‌های دیگری برای گاز خود پیدا خواهد کرد.

ولادیمیر چیژوف در ادامه افزود: وابستگی اقتصادی متقابل بین روسیه و اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. آلمان مجوز خط لوله نورد استریم ۲ را به حال تعلیق در آورده و هنوز آن را لغو نکرده است. تحریم‌ها به اقتصاد کشورهای تحریم کننده نیز خساراتی وارد خواهد کرد، زیرا اقتصاد جهانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارد.

در ادامه این گزارش «مسلم شعیتو» کارشناس مسائل روسیه از سن پترزبورگ درخصوص آینده این بحران گفت: به نظر من با توجه به رفتار حکومت اوکراین با گروه‌های اصلی جامعه این کشور اعم از روس‌زبان‌ها یا اهالی لوهانسک و دونتسک، امید زیادی به حصول گشایش در این مذاکرات برای متوقف کردن تنش‌ها یا مهار کردن رویکردهای سران اوکراین وجود ندارد. به نظر می‌رسد حتی اگر مذاکرات برگزار شود، نتایج مشخصی به دست نخواهد آمد، زیرا مقامات اوکراین مسائل زیادی را بهانه خواهند کرد تا از بررسی مسائل اصلی و مهم منحرف شوند.

وی افزود: به نظر من سران روسیه تصمیم خود را برای ادامه عملیات نظامی با توجه به واقعیت‌های موجود در جبهه‌های جنگ اتخاذ کرده اند و روند مذاکرات تاثیر چندانی بر آن‌ها نخواهد داشت، زیرا مذاکرات با تعلل همراه است و از سوی دیگر سران اوکراین هم نمی‌توانند بدون توجه به آنچه اروپا به آن‌ها دیکته می‌کند تصمیمی بگیرند و از سوی دیگر روشن است که اروپا همچنان مواضع خود را تشدید و موارد بیشتری را دیکته می‌کند و سلاح و تروریست به اوکراین می‌فرستد.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha