۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
سقوط ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی اروپا
خبرگزاری رویترز گزارش داد

سقوط ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی اروپا

ارزش سهام خطوط هوایی اروپایی در پی بسته شدن حریم هوایی اروپا به روی خطوط هواپیمایی روسیه با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

به گزارش بازار، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بسته شدن حریم هوایی اروپا بر روی خطوط هواپیمایی روسیه سبب شد ارزش سهام خطوط هواپیمایی اروپا و اپراتورهای فعال در فرودگاه‌های اروپایی در آغاز معاملات بورس امروز با کاهش حدود ۳ تا ۶ درصدی مواجه شوند.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد مسکو در پاسخ به ممنوعیت های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی بر پروازهای هواپیماهای روسی، عملیات پروازی هواپیماهای ۳۶ کشور را محدود کرده است.

سهام خطوط هواپیمایی «فین ایر» با کاهش ۲۱ درصدی مواجه شد. برای هواپیمایی ملی فنلاند، این تغییر مسیر به معنی از دست دادن بازار هدفش است، زیرا این خطوط هواپیمایی از مسیری هوایی که مرکز آن فرودگاه «هلسینکی» پایتخت فنلاند است، از سرتاسر آسمان روسیه عبور کرده و پروازهای اروپا به آسیا را از طریق این مسیر هوایی انجام می‌شود.

خطوط هواپیمایی اروپا بدون دسترسی به حریم هوایی روسیه، باید مسیر پروازی شان را به سمت جنوب تغییر دهند. آن‌ها همچنین باید از ورود به مناطقی در خاورمیانه که درگیر تنش‌های داخلی هستند نیز، دوری کنند.

خطوط هواپیمایی سنگاپور اعلام کرد «به دلایل اجرایی» تمامی خدمات هوایی اش را بین سنگاپور و مسکو تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

خطوط هواپیمایی «کره ایر» و خطوط هواپیمایی ژاپن و هولدینگ «ای ان ای» ژاپن نیز اعلام کردند همچنان از حریم هوایی روسیه استفاده خواهند کرد، اما پس از لغو پروازهای خطوط هواپیمایی اروپایی به سوی روسیه، هیچ طرحی برای افزایش تعداد پروازهای خود به منظور جایگزینی پروازهای اروپایی لغو شده در دستور کار ندارند.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha