۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
برخی ها در پروژه های راهسازی آذربایجان شرقی مانع تراشی می کنند
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

برخی ها در پروژه های راهسازی آذربایجان شرقی مانع تراشی می کنند

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای طرح‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم آغاز ساخت ایستگاه راه آهن خاوران تبریز گفت: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.

وی به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تأمین مالی این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای آن که به صورت مستقیم با زندگی ۱۴۰ هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه‌سازی و رفع موانع اجرایی آنها وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است، افزود: موضوع راه، از جهات مختلف چه از نظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه از نظر سلامتی و امنیت مردم دارای اهمیت است و نباید پروژه‌های راه‌سازی به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همراهی افرادی که به حساسیت موضوع واقف نیستند بلاتکلیف بماند.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسأله مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی جزو نیازهای ضروری مردم استان است، گفت: بی‌توجهی به خواست مردم و مانع‌تراشی در مقابل طرحهای زیرساختی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پورمحمدی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است، افزود: با وجود این موقعیت ویژه، به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان استفاده کنیم.

پورمحمدی افزود: امیدوارم با اهتمام و جدیت در تکمیل شریان‌های ارتباطی، بتوانیم از عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه ترانزیتی خارج شویم و از مزیت‌های فوق‌العاده استان در این زمینه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان گفت: هم‌اکنون یک سوم پروژه‌های آزادراهی و بخش قابل توجهی از بزرگراه‌های کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران، ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال ۹۹ شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز باشیم.

کد خبر: ۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha