۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
صنعت پتروشیمی ایران آماده هرگونه همکاری بین‌المللی است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صنعت پتروشیمی ایران آماده هرگونه همکاری بین‌المللی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر همکاری و مشارکت‌های بین‌المللی هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و آماده هرگونه همکاری است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (هشتم اسفندماه) در دیدار با تنگیز بولتوروک، رئیس هلدینگ دولتی قرقیزستان و مشاور عالی رئیس‌جمهوری این کشور و تورداکن سی‌دیکف، سفیر قرقیزستان در تهران اظهار کرد: با توجه به تنوع تولید انواع محصول شیمیایی و پلیمری در صنعت پتروشیمی ایران، این امکان را داریم که نیازهای کشورهای جهان از جمله آسیای‌ میانه را نیز فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر همکاری و مشارکت‌های خارجی با کشورها و شرکت‌های بین‌المللی هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و آماده هرگونه همکاری است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پیرو مذاکره‌های انجام‌شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست با سفیر قرقیزستان درباره علاقه‌مندی این کشور برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران، هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوزها برای امضای قرارداد تجاری در آینده نزدیک در حال انجام است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون دوره‌ای تازه از روابط بازرگانی با قرقیزستان در صنعت پتروشیمی آغاز شده است، خواستار اعلام فهرست نیازهای صنایع آن کشور به محصولات پتروشیمی ایران شد تا زمینه صادرات آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن استقبال و دعوت از همکاری با کشورهای خوشنام و هم‌پیمان، زمینه این نوع از همکاری‌ها و مشارکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران را نیز فراهم و هموار می‌کند.

دفتر تجاری قرقیزستان در بندرعباس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی ایران با حدود ۶۰ سال قدمت و با دارا بودن دانش فنی و مهندسی، تجربه‌های فنی و علمی بسیار ارزشمندی دارد و استفاده از این تجربه، آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور قرقیزستان است.

شاهمیرزایی در ادامه با ارائه آماری از وضع کنونی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید و ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مسیر توسعه خود را با جدیت ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: همه خاک ایران امنیتی کامل برای سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی و دیگر حوزه‌ها دارد.

معاون وزیر نفت درباره هدف هلدینگ دولتی قرقیزستان برای استفاده از ظرفیت‌های بندرعباس و ایجاد دفتر برای گسترش روابط با ایران گفت: بندرعباس، بندری بسیار مهم و راهبردی است و با توجه به وجود برخی معافیت‌ها در بخش‌های مختلف، این بندر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های آینده باشد.

تنگیز بولتوروک، رئیس هلدینگ دولتی قرقیزستان و مشاور عالی رئیس‌جمهوری این کشور با تأکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی ایران برای بخش‌های مختلف صنایع و معادن کشور متبوع خود اظهار کرد: هدف از سفر به ایران و بازدید از صنایع پتروشیمی، امضای قرارداد همکاری‌های مشترک در زمینه خرید مواد پتروشیمی و کود شیمیایی است.

وی با تأکید بر اینکه قرقیزستان نیازمند تأمین‌کننده‌ای مطمئن و مستمر برای رفع نیازهای صنعتی از طریق بازار ایران است، افزود: با توجه به توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی، افزون بر افزایش واردات از ایران و گسترش همکاری‌ها در صنعت پتروشیمی، قصد داریم با ایجاد یک دفتر در بندرعباس زمینه تسهیل حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالاها را فراهم کنیم.

مشاور رئیس‌جمهوری قرقیزستان ادامه داد: در زمینه خرید نفت نیز در حال بررسی و مطالعه هستیم تا نیازهای پالایشگاه یک میلیون تنی کشور به نفت خام را در صورت امکان از ایران تأمین کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha