۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
تخصیص بودجه ۱۸۶ میلیون دلاری دولت کره جنوبی برای راه اندازی متاورس ملی
وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی خبر داد؛

تخصیص بودجه ۱۸۶ میلیون دلاری دولت کره جنوبی برای راه اندازی متاورس ملی

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و برنامه‌ریزی آینده کره جنوبی از تخصیص ۲۲۳.۷ میلیارد وون (۱۸۶.۷ میلیون دلار) برای راه اندازی یک اکوسیستم گسترده متاورس در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و برنامه‌ریزی آینده کره جنوبی از تخصیص ۲۲۳.۷ میلیارد وون(۱۸۶.۷ میلیون دلار) برای راه اندازی یک اکوسیستم گسترده متاورس در راستای حمایت از رشد محتوای دیجیتال و استارت آپ های مربوط به آن در داخل این کشور خبر داد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این بودجه قرار است برای تکمیل چهار هدف اصلی تعریف شده برای راه اندازی این اکوسیستم متاورس ملی هزینه شود.

این آژانس دولتی قصد دارد از متاورس خود به عنوان بستری برای گسترش رشد صنعتی مجازی شهرها، آموزش و رسانه ها استفاده کند.

تامین کنندگان محتوای فعال در این متاورس قرار است از ظرفیت های نو و جذب نیروهای استعداد درخشان کره جنوبی در این بستر ملی استفاده کنند. در همین راستا، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی اعلام کرد که به زودی میزبان فعالیت های خلاقانه جامعه محور و رویدادهایی مانند مسابقه توسعه دهندگان متاورس و هکاتون خواهد بود.

مدیرعامل شرکت Hashed Simon Kim به عنوان پیمانکار این پروژه بزرگ ملی خاطرنشان کرد که پلتفرم جدید متاورس بر تقویت گسترش تجاری و حمایت مالی از شرکت کنندگان در این پروژه متمرکز خواهد بود. وی در گفتگو با نشریه کوین تلگراف گفت که فکر نمی‌کند مشکلی با تأمین بودجه دولت برای این پروژه وجود داشته باشد؛ چراکه بخش خصوصی فعالانه در بازار متاورس سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

لازم ذکر است، شرکت Hashed یک هلدینگ سرمایه گذاری و انکوباتور اکوسیستم کریپتو در کره جنوبی بوده که تاکنون در پروژه های متاورسی بزرگی چون دیسنترالند و سندباکس مشارکتی گسترده داشته است.

بنا بر اعلام وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات،پروژه متاورس ملی کره جنوبی به زودی در داخل این کشور در دسترس بوده و طی مدتی نه چندان طولانی، در دسترس مشتریان و سرمایه گذاران بین المللی نیز قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، شهرداری سئول نیز از سال گذشته نسبت به حمایت از پروژه های عمومی متاورسی اعلام آمادگی کرده و در نوامبر سال گذشته میلادی، «مرکز متاورس ۱۲۰» را در این شهر راه اندازی کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha