۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به مناسبت اعیاد بزرگ مبعث و شعبانیه ابلاغ کردیم در سراسر کشور همه خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، با شرایط ویژه ترخیص شود.

به گزارش بازار، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور افزود: ۲۲۰ هزار خودرو و ۴۶۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها توقیف شده و ۵۶ درصد از ۲۲۰ هزار خودرو دارای پرونده قضایی است.

به گفته سردار هادیانفر، در سال ۹۹ حدود ۹۷ درصد از خودروهای توقیفی و ۷۵.۵ درصد موتورسیکلت‌های توقیفی ترخیص شد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در اجرای مقررات شرایط را برای مردم تسهیل کنیم، اما ناگزیر هم هستیم برای اعمال و اجرای قانون و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه‌ای که دستور قضائی و توقیف دارد یا سرقتی است، کنترل‌هایی را در معابر انجام دهیم و تا جایی که امکان دارد هیچ خودرویی را برای تخلف راهبری توقیف نکردیم حتی برخلاف اینکه در قانون تصویب شده خودرویی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارد، توقیف شود؛ این میزان را افزایش دادیم و به دو میلیون تومان رساندیم.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت: تسهیلات ویژه‌ای هم گذاشتیم به عنوان مثال یکی از موانعی که با آن روبرو بودند، میزان بدهی جریمه بود که در این طرح ویژه ابلاغ کردیم در سراسر کشور افرادی که نمی‌توانند مبلغ جریمه‌شان را پرداخت کنند، تقسیط شود و هیچ پیش‌پرداختی نگیریم.

وی ادامه داد: این تقسیط، یکساله است و مالک وسیله نقلیه می‌تواند در طول یک سال هر میزان که توان دارد، مبلغ جریمه را قسطی پرداخت کند و کاهش هزینه پارکینگ یکی دیگر از شرایط این طرح ویژه است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه ۵۶ درصد وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌هاست، پرونده قضایی دارد، گفت: بخشی از وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ‌هاست، مربوط به تصادفات جرحی و فوتی و بخشی دیگر مربوط به مسائل ارثی و بدهی‌های مربوط به مهریه است و از قضات محترم و همکاران انتظامی تقاضا دارم در صورت امکان مراتب ترخیص را برای این وسایل نقلیه فراهم کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند به ۱۲۰۰ دفاتر پلیس +۱۰ و نرم افزار کاربردی "پلیس من" مراجعه کنند.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه ساعت کار پلیس راهور برای اجرای این طرح ویژه افزایش پیدا کرده است، گفت: این طرح تا آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ یعنی ۲۹ اسفند ادامه دارد.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha