۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
موافقت مجلس، خودروسازان و وزارت صمت با واردات| مخالف اصلی واردات خودرو واردکنندگان هستند!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

موافقت مجلس، خودروسازان و وزارت صمت با واردات| مخالف اصلی واردات خودرو واردکنندگان هستند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولیدکنندگان خودرو، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای نگهبان مجلس مخالف واردات خودرو نیستند، مخالف اصلی، واردکنندگان هستند!

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی با اشاره به بررسی مصوبه خودرویی مجلس در نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت، گفت: این نشست با حضور نمایندگان خودروسازان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برگزار می‌شود تا واردات مدیریت شده خودرو مورد بررسی قرار گیرد، به نظر می‌رسد مجمع قانع شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات مدیریت شده خودرو ایراد گرفته و آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته است، افزود: زمانی واردات با سیاست‌های کلی مغایر است که موجب لطمه به تولید داخل شود این در حالی است که تولیدکنندگان معتقدند با سازوکار پیش بینی شده در مجلس لطمه‌ای به تولید داخل وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی مصوبه خودرویی مجلس با حضور نمایندگان مجلس، ایران خودرو و سایپا، وزارت صمت، بانک مرکزی، واردکنندگان خودرو و... یادآورد شد: در این جلسه نمایندگان ایران خودرو، سایپا و سایر تولیدکنندگان معتقد بودند که با فرمول مجلس برای واردات مدیریت شده خودرو نه تنها به تولید لطمه‌ای وارد نمی‌شود بلکه این مصوبه زمینه‌ای برای رقابت و ارتقا کیفیت فراهم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موافقت وزارت صمت با واردات خودرو ادامه داد: از آنجا که در مصوبه مجلس مقرر شده که منشا ارز موردنیاز برای واردات از محل صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه تامین شود، فشاری مضاعف به منابع ارزی کشور وارد نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تولیدکنندگان خودرو، مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای نگهبان مخالف واردات خودرو نیستند، مخالف اصلی، واردکنندگان خودرو هستند!

کد خبر: ۱۳۸٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha