۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
ساز و کار تعویض پلاک وسایط نقلیه توسط نیروی انتظامی تعیین شد
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

ساز و کار تعویض پلاک وسایط نقلیه توسط نیروی انتظامی تعیین شد

نمایندگان مجلس ساز و کار تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت توسط نیروی انتظامی را مشخص کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم شامگاه گذشته(۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ز) و (ط) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمههای دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال دریافت و به ردیف درآمدی شماره ۱۵۰۱۱۳ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نماید.

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد. در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

۱ - پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (۱۶) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را بهطور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره (۱) ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانهداری کل کشور واریز نماید.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha