۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
دغدغه جامعه کارگری در تعیین دستمزد رفع خواهد شد
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دغدغه جامعه کارگری در تعیین دستمزد رفع خواهد شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه دولت این است که بین جامعه کارگری و قشر محروم و کارفرمایان تنظیم گری کند و دغدغه جامعه کارگری در تعیین دستمزد رفع خواهد شد.

به گزارش بازار، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شورای عالی کار به عنوان نمایندگان دولت تلاش می‌کنیم همکاری بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی ایجاد کنیم تا در سال ۱۴۰۱ جامعه کارگری و کارفرمایی نسبت به حقوق و دستمزد رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: در شورای عالی کار از سال ۵۸ تا کنون، شرایط کار و نرخ تورم را نسبت به افزایش حقوق و دستمزد بررسی کردیم که بر این اساس حقوق و دستمزد حدود ۳۰ درصد عقب‌تر از نرخ تورم است.

رعیتی فرد گفت: سبد معیشتی که برای کارگران در شورای عالی کار مشخص شد نسبت به سال گذشته حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تفاوت دارد و باید بتوانیم دغدغه جامعه کارگری را برطرف کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئول تصمیم گیری برای حقوق و دستمزد کلیه افرادی که مشمول قانون کار هستند؛ شورای عالی کار است و دغدغه جامعه کارگری که مشمول قانون کار هستند، رفع خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha