۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
احتمال ادامه افزایش روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال ادامه افزایش روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی

علیرغم نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه فدرال رزرو آمریکا در خصوص اعلام نرخ بهره بانکی، ترس ژئوپولیتیک ناشی از تنش در اوکراین می تواند همچنان به افزایش قیمت طلا کمک کند.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا همچنان در محدوده بالاتر از مقاومت ۹ ماهه خود قرار داشته و با سرعتی هر چندکم، به پیرفت خود ادامه می دهد. با اینحال، ترس از وقوع جنگ هسته‌ای و پخش شدن شایعاتی مبنی بر تلاش برای ترور رئیس جمهور اوکراین در آستانه مذاکرات کی یف و مسکو، خطر ریزش طلا همچنان به قوت خود باقی است.

بررسی اجمالی فاندامنتال
با تشدید درگیری‌ها و در نظر گرفتن تحریم‌های بیشتر غرب، تمرکز بازارهای جهانی بر جنگ روسیه و اوکراین باقی مانده است. با اینحال، داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده در ماه ژانویه ممکن است کمی اوضاع را متحول کرده و با یک خیر صعودی چشمگیر، آثار سوء تصمیم برآمده از جلسه فدرال رزرو در ماه مارس در خصوص تعیین نرخ بهره بر بازار را تا حد زیادی کاهش دهد.

باید به این نکته توجه داشت که در پی افزایش عدم ثبات ژئوپلیتیکی در اروپا و متعاقباً، اظهارنظر محتاطانه برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو در روز پنجشنبه، کارشناسان بازارهای بین المللی بر این باورند که افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده بسیار بعید است. با این حال، کریستوفر والر، عضو بانفوذ شورای حکام فدرال رزرو، روز جمعه گفت که این نهاد مالی ایالات متحده در نظر دارد تا اواسط سال، شاهد کاهش ۱۰۰ واحد/ ثانیه نرخ تورم باشد (با تایید دیدگاه جیمز بولارد) و این دلیل محکمی برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه مارس است.

حتی اگر موضوع داغ تورم در ایالات متحده منجر به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شده و در نتیجه، ارزش دلار آمریکا در بازار فارکس افزایش یابد، به نظر می‌رسد طلا در حال حاضر تحت حمایت ریسک ژئوپلیتیکی قرار داشته و بعید است این افزایش نرخ بهره، تاثییری بر قیمت این فلز گرانبها داشته باشد.

هلدینگ بانکداری گلدمن ساکس نیز اعلام کرد که رالی آغاز شده طلا باید فراتر از سطح فعلی رفته و اگر تقاضا برای ETF های طلا به اندازه کافی افزایش یابد، قیمت ها ممکن است به رکوردهای جدیدی در محدوده ۲۳۰۰ دلار برسد.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha