۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
احداث جزیره مصنوعی و اسکله بزرگ با ۱۵ هزار میلیارد تومان در نوشهر
توسط بخش خصوصی اجرا می شود؛

احداث جزیره مصنوعی و اسکله بزرگ با ۱۵ هزار میلیارد تومان در نوشهر

ساری- موسوی، سرمایه گذار جزیره مصنوعی در نوشهر مازندران گفت: این پروژه گردشگری وتفریحی ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و برای شش هزار نفر شغل ایجاد می کند.

سید محمد موسوی در حاشیه دیدار با استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار بارا با بیان اینکه حالا تصمیم دارم تا با ایجاد چنین مجموعه ای علاوه بر ایجادحدود ۶ هزار فرصت شغلی برای جوانان منطقه، منبع درآمدی به وجود بیاورم که فرزندان افراد معلول بتوانند به واسطه ان درس بخوانند و خود را به دروازه های موفقیت برسانند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود ۱۲۰ هزار کویتی برای زیارت به داخل ایران در سال اشاره کرده و گفت: این تعداد از شیعیان کشورهای عربی هر ساله وارد ایرام می شوند و ابتدا به زیارت امام رضا(ع) در مشهد و بعد راهی قم می شوند تا زیارت مرقد حضرت معصومه (س) را انجام دهند. ما بر آنیم تا شرایطی را به وجود بیاوریم تا در این مسیر زیارتی، این گردشگران به مازندران بیایند و جنگل و دریا را نیز ببینند.

وی با اظهار اینکه جزیره مصنوعی و مارینا پارک به گونه ای طراحی می شود که واجد تمام امکانات رفاهی و آسایشی برای گردشگران باشد و ما قادر خواهیم بود تا زمینه های جذب گردشگر از اقصی نقاط دنیا را به دیار علویان فراهم کنیم، درباره اعتبار پروژه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ این پروژه چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت ولی اکنون بین ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان لازم دارد که یک پنجم آن را خود تامین می کنم.

وی با عنوان اینکه این جزیره مصنوعی سومین اسکله بزرگ دنیا بوده که به شکل گل لوتوس ساخته می شود، گفت: این پروژه کم نظیر با مشاوره گرفتن از بزرگترین و معتبرترین شرکت های فعال در زمینه ساخت جزیره های تفریحی توریستی دنیا قرار است در ۱۳ کیلیومتری شهرستان نوشهر به نور و در بخش ساحلی روستای چلک ساخته شود.

وی ادامه داد: پروژه مارینا پارک با سرمایه شخصی، مشارکت بانک های داخلی و خارجی و سهام مشارکت مردمی احداث می شود.

این سرمایه گذار گفت: حریم ۶۰ متری دریا را از طریق اجرای شمع و عرضه رعایت می کنیم و تمام خاک مورد نیاز را از داخل و کف دریا تامین خواهیم کرد.

سید محمود حسینی پوراستاندار مازندران نیز با بیان اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در استان فراهم است و شرکت های زیادی برای ساخت پروژه های مختلف اعلام آمادگی کردند، افزود: ایجاد شش هزار شغل با اجرای پروژه گردشگری اتفاق خوب و مثبتی است.

وی وعده پیگیری و مساعدت برای رفع موانع اجرای عملیات ساخت جزیره مصنوعی را داد و گفت: گاه استانداری و دولت نگاه حمایتی از سرمایه گذاران است و حامی سرمایه گذاران خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha