۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
توضیح مدیرعامل فرابورس درخصوص نحوه واگذاری سهام سرخابی ها به مردم

توضیح مدیرعامل فرابورس درخصوص نحوه واگذاری سهام سرخابی ها به مردم

فدایی، مدیرعامل فرابورس درخصوص نحوه واگذاری سهام سرخابی ها به عامه مردم تصریح کرد: این اقدام از طریق افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس با اشاره به برگزاری جلسه شب گذشته هیئت مدیره شرکت فرابورس ایران برای درج نماد این دو شرکت در بازار پابه فرابورس افزود: با مشورت سازمان بورس ایران پنج شرط برای درج نماد سرخابی ها تعیین شد.

وی درخصوص شروط پنج گانه فرابورس برای سرخابی ها تصریح کرد: تعیین تکلیف مالکیت دو برند استقلال و پرسپولیس از جمله اقداماتی است که پیش از درج نماد باید تکلیف آن روشن شود و بصورت قطعی به دو باشگاه انتقال یابد.

به گفته مدیرعامل فرابورس موضوع بعدی، تعیین تکلیف مالکیت دو ورزشگاه های ناصر حجازی و مرغوبکار است.

فدایی گفت براساس مصوبه هیئت وزیران، دو باشگاه یک سال از تاریخ تصویب این مصوبه فرصت داشته اند که مالکیت ورزشگاه های مذکور را در قالب افزایش سرمایه به باشگاه انتقال دهند که این مصوبه نیاز به تمدید مهلت از سوی هیئت وزیران دارد.

همچنین براساس قانون ابلاغی سازمان بورس، شرکت هایی که قرار است نمادشان در بازار پایه فرابورس درج شود باید گزارش ارزشگذاری دارایی های خود را که توسط شرکت تامین سرمایه و یا شرکت مشاوره سرمایه گذاری تهیه شده است به شرکت فرابورس ارائه کنند و از همین رو ارائه این گزارش، به عنوان سومین شرط فرابورس برای درج نماد سرخابی ها اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت فرابوس در ادامه افزود، ترکیب هیئت مدیره سرخابی ها هم مطابق با الزامات قانون تجارت باید تصویب و صورتجلسه آن در اداره کل ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

فدایی تاییدیه حسابرس مبنی بر استقرار نظام های کنترل حسابداری و ارتقای نظام حاکمیت شرکتی در این دو باشگاه را به عنوان آخرین شرط فرابورس برای درج نماد این دوباشگاه در بازار پایه اعلام کرد و افزود: از آنجا که قرار است سهام این دو باشگاه به عموم مردم عرضه شود، تلاش داریم تا در این حوزه هم حداکثر شفافیت را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فرابوس ایران در ادامه ابراز امیدواری کرد، در صورت تحقق شروط پنجگانه مدنظر سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران، و توجه به توان مدیریتی دو باشگاه و سازمان خصوصی سازی، فرایند درج نماد و عرضه سهام سرخابی ها به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شود.

فدایی درخصوص نحوه واگذاری سهام سرخابی ها به عامه مردم هم تصریح کرد: این اقدام از طریق افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم انجام خواهد شد. بدین صورت که منابع مالی که از طریق خرید سهام این دو باشگاه توسط مردم تامین می شود بصورت کامل در اختیار دو باشگاه قرار خواهد گرفت و ریالی از آن به خزانه دولت واریز نخواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      آقای فدایی اول فرا بورس را زمین بلند کند و بعد