۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
۴۵ رشته صنایع دستی در کردستان فعال است
معاون صنایع دستی کردستان:

۴۵ رشته صنایع دستی در کردستان فعال است

سنندج - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: هم اکنون ۴۵ رشته فعال صنایع دستی در استان وجود دارد که ۳۳ مورد از این تعداد رشته‌های بومی و ۱۲ رشته نیز غیر بومی است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، خسرو قاضی زاده کردستان را یکی از استان‌های غنی در زمینه صنایع دستی اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۵۸ نمایشگاه محصولات صنایع دستی به منظورعرضه محصولات هنرمندان استان برگزار شده است.

وی گفت: هم اکنون ۴۵ رشته فعال صنایع دستی در کردستان وجود دارد که ۳۳ مورد از این تعداد رشته‌های بومی و ۱۲ رشته نیز غیر بومی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود:از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۴۱ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی برای فعالان این حوزه صادر شده است.

قاضی زاده بیان کرد: این پروانه‌های تولید بیشتر در حوزه‌های مختلف صنایع دستی بومی و ملی استان با هدف اشتغال زایی و حفظ این میراث بوده صادر شده است.

وی گفت:صنایع دستی یکی از فاکتورهای مهم در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بوده که در این راستا هشت فقره پروانه تولید کارگاهی نیز برای متقاضیان این بخش صادر شده است.

کد خبر: ۱٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha