۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
­ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال در زیست بوم ملی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اعلام کرد

­ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال در زیست بوم ملی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از تلاش برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل در قالب زیست بوم ملی اشتغال خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند در نشست خبری نخستین نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت : در شش ماه گذشته دو نشست شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس محترم جمهور تشکیل شده است که نشانگر اهتمام دولت به ایجاد اشتغال بر اساس شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور است.

وی افزود تا کنون ۳۴ مصوبه در شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده است که هر یک از مصوبات با جدیت پیگیری می شود.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: شورای عالی اشتغال ۸ کمیته تخصصی فعال دارد که به ریاست معاونان وزرای مرتبط برگزار می شود و به صورت تخصصی پیگیر موضوع اشتغال در کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات، شورای عالی اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط انعقاد کرده است.

اطلس الگوهای اشتغال رونمایی می شود
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از رونمایی اطلس الگوهای اشتغال در کشور خبر داد.

محمود کریمی بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آمارها یک میلیون تحصیل کرده بیکار در کشور داریم که مشکل اصلی آنان نداشتن مهارت متناسب با نیاز بازار کار است.

وی افزود: کارگروه ملی آموزش مهارت با حضور دستگاه‌های مرتبط همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه آموزش های مهارت محور به ویژه برای این تحصیلکرده ها فعال است.

کریمی بیرانوند گفت : ایجاد انگیزه برای اشتغال و مهارت آموزی در بین تحصیل کرده ها از دیگر ضروریات است.

وی ادامه داد :حمایت از کسب و کارها در فضای مجازی از اولویت‌های ماست که بر اساس قوانین مصوب کشور برنامه های خود را اجرا خواهیم کرد.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: شناسایی بیش از ۷۰ نقطه دارای بحران اشتغال و همچنین ارائه برنامه های تخصصی به منظور ایجاد اشتغال مرزنشینان در ۱۲۰ شهر مرزی کشور از دیگر برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از فعالیت کارگروه ملی اشتغال اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی کشور با هدف ایجاد اشتغال برای معلولان خبر داد.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha