۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
مخالف واردات خودرو، نماینده وارد کنندگان است؛ واردات منطقی به دلالی وارد کننده کنونی لطمه می زند
اختصاصی بازار

مخالف واردات خودرو، نماینده وارد کنندگان است؛ واردات منطقی به دلالی وارد کننده کنونی لطمه می زند

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کننده، مصرف کننده، دولت و نظام مخالف واردات خودرو نیست و مخالف واردات خودرو، خود نماینده وارد کنندگان است.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین تکلیف طرح واردات خودرو در مجلس گفت: ما باید برای تنظیم بازار خودرو میزان عرضه و تقاضا را با هم همخوان کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید واردات خودرو داشته باشیم، تاکید کرد: نباید به وارد خودرو شک کرد لذا کشوری که واردات ندارد نمی تواند صادرات داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: در حال حاضر کشورهایی اعم از انگلیس،آلمان و فرانسه واردات دارند لذا باید دانست که واردات و صادارت در کنار هم قرار می گیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما باید برای تنظیم بازار، واردات و برای کیفت و جذب بازارهای جهانی دست به صادارت بزنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تا زمانی که واردات خودرو در کشور ممنوع است دلالی در اوج است و پول به جای اینکه به جیب تولید کننده برود به جیب دلال می رود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه فکر می کنید مخالف واردات خودرو در کشور کیست؟ گفت: آیا فکر می کنید تولید کننده، مصرف کننده، دولت و نظام مخالف واردات خودرو است؟ خیر. من به شما عرض می کنم که مخالف واردات، نماینده وارد کنندگان است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان خودرو اعم از سایپا و ایران خوردو هر دو گفتند که این واردات به تولید داخل ضربه نمی زند و ما موافق واردات هستیم اما نماینده واردکنندگان مخالف واردات خودرو است.

این نماینده مجلس درباره چرایی این مسئله اظهارداشت: برای اینکه در این شرایط که واردات نیست، این فرد می تواند کاسبی کند. او می تواند در این شرایط دلالی کند، اما اگر واردات منطقی شد و برای تنظیم بازار بود و دولت روی آن ایستاد بازار برای این فرد راکد خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه برخی از اعضای کمیسیون صنایع با مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو اظهارداشت: این جلسه فردا برگزار می شود و امیدواریم مجمع به تصمیم مجلس مهر تائید بزند و اجازه دهد تا ورادات خودرو انجام شود. البته جلسه گذشته بسیار جلسه ای خوبی بوده و امیدواریم در این جلسه به نتیجه برسیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha