۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
مصوبه مجلس برای بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه ها
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

مصوبه مجلس برای بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی رودخانه ها

نمایندگان مردم در خانه ملت به شرکت های آب منطقه ای استان ها اجازه دادند تا نسبت به پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها اقدام شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای (و) و (ز) تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (و) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها و استخرها و لایروبی تالابها و سدها به شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندانها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۹ واریز می‌گردد.

براساس بند (ز) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکتهای ذیربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه های بهره برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره ۱۴۰۱۹۱ و شماره ۲۱۰۲۳۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز نمایند.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha